וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחדלים שאחרי המלחמה: בן דהן נגד ש"ס

14.8.2014 / 11:55

סגן השר מאשים את ש"ס בכך שלא דאגו למיגון מבני הדת ביישובי עוטף עזה: "מדובר פה ברשלנות. הם העלימו עין מהצרכים". בתגובה, פתח ביטאון ש"ס במתקפה נגד בן דהן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיגוניות בדרך לעוטף עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועיים אחרי שהסתיים מבצע "צוק איתן", מאשים סגן שר הדתות, אלי בן דהן, את מפלגת ש"ס בכך שבזמן שנציגיה ישבו במשרד הדתות הם לא פעלו למגן את מבני הדת ביישובי עוטף עזה, למרות ירי רקטות מסיבי לעבר המבנים. "מדובר פה ברשלנות", אמרו מקורבים לבן דהן, "ש"ס העלימה עין מהצרכים של צרכני שירותי הדת משך שנים ולמרות שהרקטות נורו, לא היה מענה לתושבי הדרום".

במהלך המבצע האחרון, סייר בן דהן ביישובי עוטף עזה, שם לטענתו גילה כי לא נעשתה כל פעולה למיגון מבני הדת ביישובים הללו. כך לדוגמא, בקיבוץ בארי, החליטו התושבים למגן את בית הכנסת המקומי באופן עצמאי באמצעות שתי קומות של שקי חול במקום מיגון תקין ומקצועי. בן דהן נחשף לכך כי נשים שמגיעות לטבול במקוואות נאלצות להתמודד בזמן אמת עם האזעקות בחוסר אונים מוחלט.

בהודעה שיצאה מלשכתו האשימו את ש"ס בכך. "בשלוש עשרה השנים האחרונות שלטה ש"ס במשרד הדתות, ולא נעשתה כל פעילות בנושא מיגון מבני הדת". בהודעה הוסיפו כי "מאז שהובא הנושא לידיעתו, הנחה סגן השר את צוות המשרד להיערך למתן מיגוניות לבתי כנסת ובתי קברות בעוטף עזה ובשדרות בהקדם האפשרי. בהתאם לכך, וכעבור שישה ימי עבודה בלבד פרסם אגף מבני דת במשרד קול קורא להגשת בקשות לוועדת חריגים לבתי כנסת לצורך מיגונם". בן דהן פנה גם לרשות חירום לאומית, במטרה לרכז את הגורמים השונים לצורך מיגון מהיר של שירותי הדת.

בתגובה להאשמות נגד ש"ס, ביטאון המפלגה "יום ליום" פתח במתקפה אישית נגד סגן השר ודוברת לשכתו. בטור הפוליטי של הכתב אבי רוזן נכתב: "אני מקבל חומרים רבים כנגד סגן השר בן דהן, חלק מהם לכאורה גובלים בפלילים". בהמשך הוא כתב: "לתחושה שלי שסגן השר הפך לאכזבה גדולה, שותפים גם במפלגתו הבית היהודי- איחוד הלאומי".

רוזן הוסיף לתקוף את בן דהן וציין כי ברשימה דתית שהתפרסמה לאחרונה תחת הכותרת "אנשים סרוגים באמצע הדרך", הופיעו שרי הבית היהודי, נפתלי בנט, אורי אריאל, אורי אורבך, סגן השר אבי וורצמן, בעוד שמו של בן דהן הושמט מהרשימה. "כנראה הדבר לא נעשה בשגגה. אפשר שבן דהן לא ייכלל ברשימה הבאה של הבית היהודי בשל רצף כישלונות. ימים יגידו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully