וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הקייטנה האנטי-ציונית של חסידות סאטמר

14.8.2014 / 21:50

לא רק קייטנות חמאס: סרטון שהופץ מספק הצצה נדירה לקייטנה של החסידות הקיצונית, כולל נאום שטנה של נער המסתמך על דבריו של היטלר, קושר את מבצע "צוק איתן" להתנהלות הציונים ומייחל ליום בו מדינת ישראל תיפול

בזמן שקייטנות חמאס לא עושות חיים קלים לנוער ברצועת עזה ומצמיחות מתוכן את הדור הבא של לוחמי הג'יהאד ברצועה, בארה"ב יש מי שפועל בצורה דומה. ילדים שגדלים על חינוך אנטי ציוני, נוער שמורעל נגד מדינת היהודים וחינוך לשנאה נגד כל מה שמזכירה הציונות. הכל קורה בקייטנה של חסידות סאטמר.

סרטון שהופץ מספק הצצה לקייטנה של החסידות הקיצונית והאנטי ציונית. בתיעוד נראה נער נואם בפני חבריו ומחנכיו, דברים נגד הציונות שאמורים לעורר דאגה רבה.

אנשי חסידות סאטמר. AP
חסידות שמזוהה עם הרעיון האנטי-ציוני. חסידות סאטמר/AP

"הציונים גזרו גזירה לגייס את בחורי הישיבות", הוא אומר, "הם רוצים להכניס את כל הבחורים לצבא ושיהיה אסור להם להישאר ללמוד בישיבה, כל אחד חייב לקחת רובה ולהילחם נגד הערבים, ועל ידי זה לעבור עבירת 'שלושת השבועות' שה' השביע אותנו". בהמשך הוא מסביר: "ובשבועה הזו, ה' הזהיר שאם לא נשמור אותה הוא יתיר לגויים להרוג אותנו כאיילות בשדה".

החניך ממשיך במסרים האנטי ציוניים: "הציונים התחילו את מלחמת עולם השנייה, מעניין שהיטלר התבטא אז באותם מילים. הציונים אמרו שאסור לסחור עם הערבים והגרמנים, ואז היטלר אמר שיהרוג את היהודים כמו צבי בשדה".

בהמשך קושר הנער בין מבצע "צוק איתן" וההרוגים הרבים בו להתנהלות הציונים. "כבר התקיים מה שה' אמר, כך באמת קרה, הרבה דם יהודי נשפך". לסיום הוא איחל: "שהקדוש ברוך הוא יעזור, שהמדינה (ישראל-י"א) תיפול ושמשיח יבוא במהרה בימינו, אמן".

חסידות סאטמר היא החסידות הגדולה בעולם, קיצונית מאד ואינה מקובלת על רוב הרחוב החרדי. מרכזה בארצות הברית והיא מזוהה קודם כל עם הרעיון האנטי-ציוני. את הרעיון ניסח האדמו"ר המנוח, רבי יואל טייטלבוים, הבולט בין ראשי השושלת ההונגרית, שהוברח מהשואה באירופה בסיוע הציונים, אך השתקע בארה"ב ושלל כל ימיו את הציונות בלהט דתי. גם אלפי החסידים בסאטמר מאמינים היום כי הקמתה של מדינת ישראל הוא אסון והשלטון הציוני הוא אויב.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully