וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש סודו של הרב עובדיה מת בגיל 77

17.8.2014 / 10:28

עו"ד דוד גלס, כיהן כחבר כנסת מטעם המפד"ל, הפך לאחד האנשים הנאמנים לרב עובדיה יוסף והיה פעיל למען שלום. אתמול הוא הלך לעולמו לאחר מחלה ממנה סבל

דוד גלס. יעקב כהן,
דוד גלס עם הרב עובדיה ואלי ישי/יעקב כהן

עורך הדין דוד גלס, שכיהן בעבר כחבר כנסת מטעם המפד?ל, היה מזוהה עם תנועת ש"ס והיה אחד האנשים הקרובים לרב עובדיה יוסף, מת אתמול (שבת) בגיל 77. גלס אושפז בימים האחרונים בבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה כתוצאה ממחלה ממנה סבל והלווייתו תתקיים היום בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה ושני בנים.

גלס היה פעיל במערכת הפוליטית במשך שנים. הוא כיהן במספר תפקידים במשרד הדתות, הפך ב-1977 לחבר כנסת מטעם המפד"ל למשך קדנציה אחת בכנסת, הצטרף למפלגת המערך, אך כעבור זמן קצר פרש גם משם. בזמן כהונתו כמנכ"ל משרד הדתות, הכיר את הרב עובדיה יוסף. ששימש אז בתפקיד הרב הראשי לישראל.

עם השנים הלכה והעמיקה ההיכרות בין השניים. גלס הפך לאחד האנשים הנאמנים לרב עובדיה יוסף. הוא טיפל בענייניו האישיים, כולל בצוואתו שנחשפה לאחרונה ועוררה עניין רב. גלס החזיק בסודות הגדולים של הרב, שימש כיועץ המשפטי של ש"ס והיה שותף בצוותים של המפלגה בכל משא ומתן קואליציוני. בתחילה, הזדהה גלס עם אריה דרעי אך לאחר מכן העביר את תמיכתו לח"כ אלי ישי.

בעקבות מותו, פרסם אתמול ישי הודעת ניחומים "בצער רב וביגון קיבלתי את ההודעה על פטירתו של חברי היקר עו"ד דוד גלס ז"ל", כתב ישי והוסיף: "מי שהיה מקורבו ואיש אמונו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל במתן עצה וכאיש שיחה נבון וחכם. עזר תמיד לתנועת ש"ס מראשית דרכה בחפץ לב. האמת, היושר והצדק היו נר לרגליו. תנועת ש"ס אבלה וכואבת את לכתו של האיש שאהב שלום ורדף שלום. יהי זכרו ברוך".

לגלס היה משרד עורכי דין פרטי, אך זה לא הפריע לו להקדיש מרבית מהזמן בחייו ליוזמות שלום בינלאומיות. בין היתר, הוא היה איש המועצה הציבורית של יוזמת ז'נבה, השתתף בכנס של שלום עכשיו ונחשב לפעיל דומיננטי במפגשים של חרדים עם פלשתינים. כמו כן, גלס היה שותף במשא ומתן לשחרור גלעד שליט משבי חמאס.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully