וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בי"ס יהודי בקופנהגן הותקף ע"י אנטישמים

24.8.2014 / 15:33

שוב תוקפים יהודים בעולם. אלמונים פרצו לבי"ס היהודי בקופנהגן, ניפצו חלונות וריססו כתובות נאצה. "הורים רבים מפחדים לשלוח את ילדיהם". מתחילת "צוק איתן" עלייה באירועים אנטישמים

בית ספר יהודי בדנמרק הותקף. באדיבות המצולמים
חלונות בית הספר/באדיבות המצולמים

האלימות כלפיי יהודים בעולם ממשיכה להשתולל. בזמן שבישראל יש מי שמתנגד לפתוח את שנת הלימודים במוסדות החינוך כסדרה, בעקבות הירי לעבר יישובי עוטף עזה ולערים נוספות ברחבי הארץ, מוסדות חינוך יהודיים בדנמרק הותקפו בסוף השבוע בכתובות נאצה אנטישמיות ופרו פלשתיניות.

ביום שישי לפנות בוקר, חתכו אלמונים את גדר בית הספר "קרלינסקולון" בקופנהגן, הפועל מעל ל-200 שנה ונחשב לאחד הוותיקים בעולם, וכולל גם פעוטון. נציגי הקהילה היהודית סיפרו כי החלונות נופצו באמצעות אבנים ורוססו כתובות גרפיטי אנטישמיות נגד מבצע "צוק איתן" בעזה עם סיסמאות כמו: "FRED" ו-"GAZA".

"זו הפעם הראשונה שמותקף בית הספר היהודי במקום", סיפר מנהל בית הספר, יאן הנסן, וציין כי "הורים רבים מפחדים כעת לשלוח את ילדיהם לבית הספר ואנו עושים את המרב על מנת לעזור לילדים להתמודד עם הטראומה".

בית ספר יהודי בדנמרק הותקף. באדיבות המצולמים
בית ספר יהודי בדנמרק הותקף/באדיבות המצולמים

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, ומרכז רבני אירופה, הרב מנחם מרגולין מסר בתגובה כי "תקיפת בית הספר המזעזעת הינה ביטוי נוסף לעלייה החמורה באנטישמיות ברחבי אירופה, שאנו מתריעים עליה כבר זמן רב. אנו דורשים ממשלות אירופה, כמו גם המוסדות האיחוד האירופי ליישם את קריאתנו להקמת גוף פן אירופאי להגברת האכיפה סביב מוסדות יהודים ולחינוך כנגד האנטישמיות המשתוללת".

מאז החל מבצע צוק איתן, יהודים ברחבי אירופה וארצות הברית דיווחו על גל דרמטי של אנטישמיות בערים מרכזיות במדינות רבות. בקזבלנקה, מרוקו, הותקף רב יהודי על ידי אדם פרטי שזעם על מתקפות חיל האוויר הישראלי וסבל משברים באף ובצלעות. בהולנד, הושחתה אנדרטת זיכרון לשואה ורוססה עליה הכתובת "לשחרר את עזה". בדרום אפריקה, קיבלו חברים בקהילה היהודית איומים שכללו התייחסות לנושא עזה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully