וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יצחק פרץ מונה לראש מערך הגיור

25.8.2014 / 18:44

ההודעה שפרסם משרד הדתות על מינויו הקבוע של הרב פרץ לתפקיד, עוררה עימות נוסף בין גורמים במפלגת ”הבית היהודי” למקורבי הרב הראשי הספרדי סביב השאלה מי הוביל את בחירתו? הרב פרץ: "מצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם כולם"

הרב יצחק פרץ מונה לראש מערך הגיור. יעקב כהן,
הרב יצחק פרץ מונה לראש מערך הגיור/יעקב כהן

וועדת האיתור של המשרד לשירותי דת בחרה היום (שני) ראש מערך גיור חדש: לתפקיד נבחר הרב יצחק פרץ ששימש כממלא מקומו של הרב דרוקמן מאז פרישתו מהתפקיד. בוועדת האיתור ישבו הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, מנכ?ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית, אלחנן גלט וכן שני נציגי ציבור ונציג נציבות שירות המדינה.

הרב דרוקמן פרש מהתפקיד המנהל הלכתית את מערך הגיור הממשלתי לפני שנתיים, עת שהגיע לגיל פנסיה. בשל הצורך לתפעל את המערך לאחר פרישתו, מונה באופן זמני לתפקיד הרב יצחק פרץ. המינוי נכנס לתוקף מאחר שלא היה מי שיחתום על תעודות גיור והוא סוכם על דעתו של ראש הממשלה ובאישורו של הרב הראשי הקודם, הרב שלמה משה עמאר.

הרב פרץ הגיע לתפקיד מהנהלת בתי הדין הרבניים, ושימש בעבר גם כעוזר האישי של הרב עמאר. ההודעה על מינויו הקבוע שהתפרסמה היום על ידי דובר משרד הדתות עוררה עימות בין גורמים בבית היהודי ללשכת הרב יוסף סביב השאלה מי הוביל לבחירתו. בהודעה נכתב כי "הרב פרץ נחשב למועמד של הרב הראשי הקודם, שלמה עמאר", דבר שהצליח לעורר את זעמה של לשכת הרב הראשי הספרדי. נוסף על כך, היו שטענו כי המינוי הוא מכה לח"כ אלעזר שטרן ש"מנסה בכל כוחו להוציא את מוסד הגיור מידי הרבנות הראשית".

הרב פרץ אמר כי לנגד עיניו "עומדת טובת המתגייר. אהיה קשוב לצרכיו ואפעל על פי הצו האלוקי של ואהבת את הגר. אני נכון לאתגרים המוצבים לפתחי ומצפה לעבוד בשיתוף פעולה עם כולם". סגן השר לשירותי דת, ח"כ אלי בן דהן, הוסיף בתגובה כי הוא "מברך את הרב פרץ לרגל היבחרו". בטוחני שהרב פרץ יוביל את האגף מול האתגרים הרבים".

מנגד, הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, טוען כי המינוי הזה הוא המשך הכישלון של הממסד הרבני בישראל בתחום הגיור והמשך שליטה של הקו החרדי שלטענתו מבקש להצר את שערי הגיור בישראל במקום לפתוח אותם לרווחה בפני העולים ובני הזוג הזרים של ישראלים.

לדבריו, "זו הוכחה נוספת לכך שהפתרון למשבר הגיור לא יבוא מתוך המערך הממלכתי פושט הרגל, אלא מרבנים אמיצים ומובילים מכל הזרמים שיקימו בתי דין עצמאיים ויקבעו עובדות בשטח. אם גם הפעם הזו רבני הציונות הדתית המתונים כדוגמת רבני צהר ימשיכו לטמון ראשם בחול, הם לא יוכלו לטעון בעתיד לניקיון כפיהם ביחס למה שהולך ומסתמן כאחד מכישלונותיה הגדולים וההיסטוריים של הציונות הדתית. אנו קוראים לשרי הממשלה להתנגד למינוי ולפעול במקביל להכרה מלאה בתוקף הגיור של כל הזרמים".

לאחרונה, סביב סוגיית מינויים של מנכ"ל הרבנות ומנכ"ל בתי הדין הרבניים, נרשמו ויכוחים עם הרבנות הראשית. לפני יותר משבוע, מינתה שרת המשפטים ציפי לבני את מנכ"לית משרדה, אמי פלמור, למנכ"לית בתי הדין הרבניים, לפחות באופן זמני, וזאת לאחר שטענה כי לא הצליחה להגיע להסכמות עם הרב יוסף. האחרון הכחיש את הדברים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully