וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרי תורה מתרפ"ט לזכר החיילים והחטופים

26.8.2014 / 22:57

אחרי 85 שנה: הכנסת שני ספרי תורה ששרדו את פרעות תרפ"ט בחברון והוקדשו לעילוי נשמת החיילים שנהרגו בעזה ולשלושת החטופים. אביו של נפתלי פרנקל: "זו סגירת מעגל"

הכנסת ספרי תורה שניצלו ממאורעות תרפ"ט. משה בן נעים, מערכת וואלה! NEWS
הכנסת ספרי תורה שניצלו ממאורעות תרפ"ט/מערכת וואלה! NEWS, משה בן נעים

סגירת מעגל: פחות מחודשיים מאז אותרו גופותיהם של שלושת הנערים החטופים, גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל, ועם סיום מבצע 'צוק איתן', התקיימה הערב (שני) בבית הרב קוק בירושלים, הכנסת שני ספרי תורה ששרדו את פרעות תרפ"ט ביישוב היהודי חברון והוקדשו לעילוי נשמתם של החיילים שנהרגו במהלך המבצע בעזה ושלושת הנערים החטופים.

שני הספרים ששרדו את פרעות תרפ"ט בחברון וניתנו לרב קוק, הם ממצא ארכיאולוגי נדיר. לאחר 85 שנה מאז שחוללו וששכבו בארון הקדוש, הם שוקמו בהליך ארוך, בסיוע של משפחות סלוק, שאיוב והמשרד לשירותי דת. הערב, הם הוכנסו אל ארון הקודש בבית ששימש באותה תקופה כמעין חמ"ל ששיגר עדכונים ואותות מצוקה ליהודי התפוצות. אל הספרים צורפו גם שלטי זיכרון לזכרם של שלושת הנערים החטופים ולגיבורי 'צוק איתן'.

אבי פרנקל, אביו של הנער נפתלי פרנקל, שנחטף ונרצח אמר כי זוהי סגירת מעגל עבורם, "יש כאן ספרי תורה שחוללו על ידי אנשים מחברון ויכול להיות שאבות אבותיהם של משפחת קוואסמה שעשו את מה שעשו לילדים שלנו, היו שותפים בחילול הספרים הללו. היום אנחנו סוגרים מעגל. הכנסת ספרי תורה, דברי נצח, זו אחת הקדושות הכי יפות ונצחיות שיכולות להיות לזכרם של שלושת הילדים".

הכנסת ספרי תורה שניצלו ממאורעות תרפ"ט. משה בן נעים, מערכת וואלה! NEWS
הכנסת ספרי תורה שניצלו ממאורעות תרפ"ט/מערכת וואלה! NEWS, משה בן נעים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין גילה כי בבניין בו שוכן בית הרב קוק, הייתה גרה סבתו ז"ל בזמן הפרעות והיום הוא סגר מעגל כשהוא לקח חלק בהכנסת ספרי התורה ששרדו את הפרעות, בדיוק כמו שסבתו שרדה. "גם בימי מלחמה ואיבה אסור לנו להיכנע לייאוש, או לתחושת תבוסה , שאין לה כל קשר למציאות", אמר ריבלין, "הכנסת ספרי התורה האלה, מעניקה לנו פרספקטיבה, על גורלו של עם ועל יכולתו לקום מתוך האפר, לחדש ולהתחדש".

סגן השר לשירותי דת, אלי בן דהן, שהנחה את משרדו לסייע בתהליך הכשרת ספרי התורה אמר כי הספרים "מעידים כאלף עדים שעם ישראל הוא עם הנצח. והוא מכריז כאן היום כי אנחנו נשארים כאן לעולם ועד. הוא הוסיף כי "הערבים ממאורעות תרפ?ט נשארו אותם ערבים, היהודים נשארו אותם יהודים ורק אמצעי הרצח התחלפו בטילים. לשמחתנו הרוח היהודית והאמונה בחיים רק התעצמה וגדלה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully