וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכת הקיצונית גורשו מכפר אינדיאני

31.8.2014 / 12:00

בעקבות סכסוך בינם לבין אנשי הכפר האינדיאני בגוואטמלה, חברי הכת "לב טהור" גורשו מהכפר. מועצת זקני הכפר: "הם רוצים לשנות את הדת ואת המנהגים שלנו. פעלנו מתוך הגנה עצמית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי הקהילה החרדית קיצונית "לב טהור", גורשו בסוף השבוע מכפר אינדיאני בגוואטמלה, בעקבות סכסוך בינם לבין תושבי המקום. עשרות מחברי הקהילה יצאו ביום שישי מהעיירה באוטובוסים, שנסעו לבירה גוואטמלה סיטי. העזיבה אירעה לאחר שחברי הכת נאלצו מוקדם יותר השנה לעזוב את מקום מגוריהם בקנדה בכדי להימנע מהאשמות ודיונים משפטיים של התעללות וניצול מיני של ילדים.

חברי הכת הגיעו לפני מספר חודשים לעיירת סאן חואן לה לאגונה, הממוקמת כ-150 קילומטרים מערבית לגוואטמלה סיטי. חבר הקהילה, הרב אוריאל גולדמן, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מועצת הזקנים של התושבים הודיעה לחברי הקהילה שאם לא יעזבו מרצונם, ינותקו החשמל והמים בבתיהם והם יגורשו בכוח.

"רוב התושבים קיבלו בברכה את חברי הקהילה ומי שהתנגד לנו היה מיעוט תוקפני שפעלו משיקולים פוליטיים מקומיים", אמר גולדמן והוסיף: "לא עשינו שום דבר רע".

מנגד, מיגל ואסקז, חבר מועצת הזקנים אמר כי חברי הכת רצו לכפות את הדת שלהם עליהם והם חתרו תחת האמונה הקתולית בכפר. "חשנו איום מהנוכחות שלהם ברחובות", אמר ואסקז, "חשבנו שהם רוצים לשנות את הדת ואת המנהגים שלנו. פעלנו מתוך הגנה עצמית ומתוך כך שאנחנו מבקשים לכבד את הזכויות שלנו כילידים". בעקבות כך, 230 מחברי הכת עזבו את העיירה ביום שישי ונסעו לגוואטמלה סיטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלמה ארז הלברנץ. מנהיג "לב טהור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי כת "לב טהור", ישראלים לשעבר, סרים למרותו של מנהיג הקהילה, שלמה ארז הלברנץ. הלברנץ, חוזר בתשובה בשנות ה-50 לחייו, מכנה את עצמו אדמו"ר על אף שמעולם לא החזיק בידו תעודת הסמכה לרבנות ולא זכה לגיבוי מרב או דמות תורנית כלשהי. מוקדם יותר השנה, עזבה הכת את העיירה סנט אגט במחוז קוויבק שבקנדה, שבה שכנה למעלה מעשור. בדיעבד, התברר כי העזיבה החשאית יצאה אל הפועל לאחר שאנשי הכת חשו כי החבל סביב צווארם הולך ומתהדק לנוכח חקירה שהתנהלה נגדם ובעקבות דיון בבית המשפט בעניינם.

לאחרונה, עדויות קשות על ההתנהלות בכת הגיעו גם למשטרת ישראל ולחברי כנסת שנדרשו לטפל בהן. לפי העדויות, עולה תמונה מזוויעה לפיה בכת נהוגה שיטת אלימות קשה נגד מי שמעז להמרות את פיו של הלברנץ. העדויות מציגות הכאת ילדים במוטות ברזל, השגת ציות על-ידי כאב מתמיד כגון נעילת נעליים קטנות ממידת הרגל, נידויים וחרמות למשך זמן ארוך בו האדם נכלא לבדו במרתף למשך 20 יום ויותר, שלילת מזון, קנסות כספיים, נטילת כדורים פסיכיאטריים ללא אבחון פסיכיאטרי ונישואים בכפיה מגיל 14.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully