וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ שטרן: "שמוליק אליהו הוא סטודנט לגמרא"

2.9.2014 / 12:32

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף את הרבנים שחתמו על העצומה נגד חוק הגיור שאותו הוא מקדם וטען כי "הם מזנים את מעמד הרבנים". הוא כינה את הרב שמואל אליהו "סטודנט לגמרא" ועורר עליו ביקורת קשה בציונות הדתית: "זו חוצפה ועזות פנים"

אלעזר שטרן  בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
ח"כ אלעזר שטרן/יואב דודקביץ'

על רקע המחאה בציונות הדתית נגד חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן (התנועה), תקף הבוקר (שלישי) שטרן בחריפות את הרב שמואל אליהו, רבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל. "אני מתכוון לשמוליק אליהו שקוראים לו גם רב, לצערי הרב", אמר שטרן והוסיף כי "רב שמתעסק בפוליטיקה, בהכפשות, בגזענות, בשקרים ובריצה לתקשורת, אתה רוצה תקרא לו רב. בעייני הוא סטודנט לגמרא".

את הדברים אמר שטרן בראיון ל"גלי ישראל", על רקע מאבק הרבנים הדתיים נגד חוק הגיור שאותו הוא מקדם. בשבוע שעבר התפרסמה עצומה נגד החוק ועליה חתמו למעלה מ-100 רבנים. שטרן עלה לשידור וכשנשאל מהי תגובתו לכך שחלק מהרבנים טוענים כי אינם יודעים כיצד שמם שורבב לעצומה והם לא חתמו עליה, השיב: "זוהי תרבות עלובה של רבנים. הם מזנים את מעמד הרבנים בישראל. הבעיה הכי קשה היא מה יחשוב הדור הצעיר וגלויי הראש על הרבנים בישראל".

שטרן התקשה להסביר בריאיון מדוע יש רבנים שנלחמים נגד החוק שהוא מקדם. "כנראה שלא נחה דעתם שהם לא נמנים על אותם רבנים או שהם לא נבחרו לרב ראשי לישראל, או רוצים להיבחר פעם והם נתקעו בצפת. תאמין לי אני לא מבין". כשהמראיין קלמן ליבסקיניד חזר על דבריו בתמיהה: "אמרת 'נתקעו בצפת'", השיב שטרן: "כן, שמוליק אליהו". ליבסקינד ניסה להרגיע את הרוחות: "אתה מתכוון לרב שמואל אליהו" ושטרן השיב שוב: "אני מתכוון לשמוליק אליהו שקוראים לו גם רב, לצערי הרב. אין לי כלפיו שום כבוד".

בתגובה אמר ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) כי דבריו של שטרן הם "חוצפה ועזות פנים". לדבריו, "זה תוצר מובהק למגמת הפגיעה בכל מה שיהודי כאן. הכרסום הברוטאלי במעמד הרבנות הוא תחילת סופה של הזהות היהודית של המדינה. דבריו של שטרן הם הוכחה ניצחת לצורך בקיומה של מפלגה דתית לאומית ששמה את הערכים המסורתיים במרכז, שתהווה שכפ"ץ יהודי למדינה".

איגוד רבני "דרך אמונה" מסר בתגובה כי "מוטב לו לחבר כנסת שטרן שיחדול מלהרוס את האומה ואת קודשיה במעשיו ובהגיגיו, ובימים אלו של תשובה וכפרה ישמור על פיו המחלל קדשי שמים תדיר. מי שמחשיב עצמו כאדם דתי, ראוי שישמור על חלקו בעולם הבא, ויבקש סליחה ברבים על דבריו. אוהבי התורה והאומה נקראים להרים קולם על כל זלזול בכבודה של תורה, ולמחות על כך בריש גלי".

הצעת החוק של שטרן, מבקשת לאפשר לרבני עיר לגייר, בניגוד למצב הקיים בו רק הדיינים בבתי הדין מוסמכים לכך. מי שהתנגד למהלך נחרצות הוא הרבנות הראשית לישראל ושורת רבנים בציונות הדתית. "זה אסון", אמר הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, "כל קהילה תנהל לעצמה ספרי יוחסין, כשאחד לא יכיר ביהדותו של רעהו".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully