וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה: הרב קלמן בר נבחר לכהן כרב הראשי

4.9.2014 / 21:19

אחרי קרב סוער שלווה במערכה פוליטית-דתית, נבחר הרב קלמן בר לכהן כרב הראשי האשכנזי של נתניה. מולו התמודדו 6 מועמדים נוספים, אך רק לאחד מהם, הרב משה חיים לאו, היה סיכוי להיבחר. ניצחונו של הרב בר מהווה מכה קשה למשפחת לאו ומבוכה ליו"ר ש"ס אריה דרעי

הרב משה חיים לאו. אתר כרם ביבנה, מערכת וואלה! NEWS
הרב קלמן בר./מערכת וואלה! NEWS, אתר כרם ביבנה

אחרי 26 שנה שבנתניה לא כיהן רב אשכנזי, נבחר הערב (חמישי) הרב קלמן בר לתפקיד. בר, מועמד הציונות הדתית שנתמך על ידי ראש העיר מרים פיירברג, זכה ב-17 קולות מול 15 קולות שתמכו ברב משה חיים לאו. כל חברי הגוף הבוחר מימשו את זכות הצבעתם.

הרב קלמן (מאיר) בר, בן 57, נולד בתל אביב והתגורר ביישוב כרם ביבנה. הוא בוגר ישיבת "בני עקיבא" בנתניה וישיבת ההסדר "כרם ביבנה" הרב הוא נצר למשפחה חסידית וקרוי על שם סבו, רבי קלונימוס קלמן הלוי עפשטיין, המכונה "בעל המאור והשמש" . הרב בר מקורב לאדמו"רים ורבנים ובשנים האחרונות מכהן הרב כרב בישיבת ההסדר ובמכללת "תלפיות" בתל אביב.

הקרב על משרת הרב הראשי בנתניה היה סוער במיוחד ולווה במערכה פוליטית-דתית. הרב בר זכה לתמיכתם של גורמים מרכזיים בעיר. מולו התמודדו 6 מועמדים, אך רק לאחד מהם, הרב משה חיים לאו, המכהן כרב שכונה בעיר, היו סיכויים להיבחר. הרב לאו, הוא בנו של הרב הראשי לתל אביב-יפו ישראל מאיר לאו, ששימש בתפקיד הרב האשכנזי בנתניה, ואחיו של הרב דוד לאו שמכהן כרב הראשי לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב משה חיים לאו, משמאל./מערכת וואלה!, צילום מסך
מרים פיירברג ראש עיריית נתניה. מגד גוזני
המעומד שלה ניצח בבחירות, מרים פיירברג/מגד גוזני

הניצחון של הרב בר הוא מכה קשה למשפחת לאו ומבוכה ליו"ר ש"ס אריה דרעי, שעל אף ברכת הרב עובדיה יוסף לרב בר, תמך ברב לאו. ייתכן וכתוצאה מההפסד יפנה הרב משה חיים לאו להתמודד למשרת הרב הראשי האשכנזי במרוץ לרבנות הראשית בירושלים.

במפלגת הבית היהודי ייחסו הערב את הניצחון כהישג למפלגתם. "מדובר בהמשך ישיר למהפכה שבאנו לעשות במשרד לשירותי דת והנגשתו לציבור הרחב", אמר סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, "עכשיו אנחנו עם העיניים נשואות לירושלים בתקווה להביא לבחירתו של מועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן".

הרב בר נבחר לכהן בתפקיד אחרי 26 שנה שלא היה בנתניה רב עיר אשכנזי. מאז עזב את התפקיד הרב ישראל מאיר לאו, יש לנתניה רק רב עיר ספרדי, דוד שלוש (94), המכהן זה 61 שנה. עד לשנים האחרונות זה לא הפריע לאף אחד. בפברואר 2007 היה ניסיון ראשון לאייש שוב את תפקיד הרב האשכנזי אחרי שני עשורים. מועצת העיר נתניה אישרה תקן, אך לבסוף המינוי לא יצא אל הפועל.

בספטמבר 2011 אישרה המועצה שוב תקן לרב אשכנזי. הפעם החליטה העירייה לממן ישירות את המשרה, עקב מצבה הכספי הקשה של המועצה הדתית בנתניה. זמן קצר אחר כך החל הליך הבחירה בעצלתיים, אך לאחר הבחירות לכנסת, החל סגן שר הדתות החדש, הרב אלי בן דהן, לקדם את בחירת רב העיר החדש.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully