וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לתעשיית המזכרות סביב הרב עובדיה

7.9.2014 / 11:24

משחקי ילדים, ספרים, דיסק סליחות מיוחד, חידונים ועכשיו גם קו חדשות טלפוני. מאז נפטר הרב עובדיה, נוצרה סביבו תעשייה שלמה של מזכרות מכל הסוגים והמינים. וואלה! יהדות מספקת לכם הצצה

צילום: עומר מירון, אבי כהן, לע"מ, רויטרס, קובי לביא – כיכר השבת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון: הלוויתו של הרב עובדיה יוסף ג' בחשוון תשע"ד, 7.10.13

מאז נפטר הרב עובדיה יוסף לפני כמעט שנה, נוצרה סביבו תעשייה שלמה של מזכרות מכל הסוגים והמינים. ספר של תמונות נדירות מחייו, פאזל לילדים, ספרים, דיסק סליחות מיוחד, ועכשיו גם "קול מרן", קו טלפוני מיוחד שהוא "הקשר שלך למרן".

מדובר בקו טלפוני שבו ניתן להאזין ל"מאות שידורים נדירים ממרן, הקלטות ייחודיות הנחשפות לראשונה, סיפורים מרתקים, כל ההספדים על מרן וסיפורים מפי מרן", כלשון מפעיליו. נוסף לכך, שיעורים של בניו של הרב עובדיה, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף והרב יעקב יוסף המנוח. המחייגים יכולים גם להשתתף ב"חידון קול מרן", נושא פרסים כספיים עד סכום של 8,000 שקלים.

במגזר החרדי שלרבים מחבריו אין אינטרנט או טלוויזיה, והרדיו והעיתונים המגזריים מספקים תמונה חדשותית, שיטת הקווים הסלולריים – נחשבת לסוס מנצח. כך גם במקרה הזה, על אף עלות השיחה, קו הטלפון שמנהלים תלמידיו של הרב עובדיה, הפך ללהיט במגזר.

קבר הרב עובדיה יוסף, בית העלמין סנהדריה, ירושלים, 8.10.13. נועם מושקוביץ
קברו של הרב עובדיה יוסף בירושלים/נועם מושקוביץ
שיפור קל במצבו של הרב עובדיה: "ההנשמה עובדת". עומר מירון
הרב עובדיה יוסף זצ"ל/עומר מירון

התעשייה סביב דמותו של הרב עובדיה הלכה וצברה בחודשים האחרונים תאוצה. אבי בן ישראל, זמר חרדי שהוציא שיר מיוחד לזכרו של הרב, יזם גם את "בית מרן", פרויקט עתידי שבמסגרתו יוקמו מרכזיים רוחניים ברחבי הארץ ובמסגרתם יבנה גם העתק חדר הלימוד של הרב. "השאיפה היא גם שבכל אחד מהם יימסר שיעור יומי מתורת מרן", הסביר בן ישראל לוואלה! יהדות, "מתוך מטרה לשמר את מורשתו".

נוסף לכך, בחנויות הספרים משווק לאחרונה "מאור העולם", ספר ובו 1,500 תמונות נדירות מחייו של הרב עובדיה. "במשך חצי שנה אספתי מאנשים פרטיים תמונות נדירות של הרב עובדיה, מימי צעירותו ועד פטירתו", הסביר הוגה הרעיון, "הספר נמכר במחיר של 75 שקלים".

ספר נוסף שיצא לאור מיד לאחר פטירתו, הוא "מרן פאר הדור", ביוגרפיה על חייו, ועדויות אישיות שסיפר על פרקים משמעותיים בחייו, בהם, איך השתדך עם אשתו, איך חי בצנעה ומהיכן רכש את הידע התורני. הספרים יצאו לאור בעברית ובאנגלית ומופץ בישראל.

בחנויות משחקים בריכוזי אוכלוסייה חרדיים נמכרים משחקים עם דמותו של הרב, בהם פאזל עם תמונתו, קלפי רביעיות ומשחקי זיכרון. במשפחת יוסף הדגישו כי הם סולדים מחברות וגופים שממסחרות בדמותו של הרב.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully