וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים בעולם: "לא נכיר בתעודות הגיור שיגיעו מישראל"

וואלה! יהדות

10.9.2014 / 14:10

בכינוס רבנים המתקיים בבריטניה, פנו הרבנים הבולטים במדינה אל הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו והביעו את חששם לאור הכוונה לאשר את חוק הגיור החדש בממשלה. הרב לאו: "איך המדינה שלנו תיראה אם רבנים בעולם יודיעו כי יפסיקו להכיר בגיורים מישראל?"

מהפכת הכשרות. גדעון צנטנר
הרב דוד לאו/גדעון צנטנר

לחץ בינלאומי: רבני בריטניה ומדינות נוספות מביעים את חששם מחוק הגיור המתרקם בישראל. בכינוס רבנים ודיינים בבריטניה, פנו הרבנים והדיינים הבולטים במדינה אל הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו שהשתתף בכנס, והביעו את דאגתם מהכוונה לאשר את חוק הגיור החדש בממשלה ביום ראשון הקרוב.

הרב לאו שנפגש עם ראשי "בית הדין" המרכזי בלונדון אמר כי "הרבנים הביעו בפניי את הזעזוע בעצם הפקעת האחריות של הגיור מהרבנות הראשית לישראל ואמרו לי כי הם האמינו תמיד שדווקא מדינת ישראל היא זו שתשמור יותר מכל מדינה אחרת על הנושא החשוב והעדין הזה של הגיור, ולא האמינו שאי פעם הם יצטרכו לשקול האם להכיר בתעודות גיור שיגיעו מישראל".

עוד אמר הרב לאו כי "הולכים לפתוח את נושא הגיור ללא כל הצדקה, ללא כל הבנה, ללא תיאום עם הרבנות. הממשלה עושה כאן צעד מסוכן מאד לא רק בתחום הגיור אלא בכל תחומי היהדות במדינה, איך המדינה שלנו תיראה אם רבנים בעולם אכן יודיעו כי הם יפסיקו להכיר בגיורים מישראל?".

הרב פנה יחד עם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, אל ראש הממשלה כדי לעצור את אישור החוק בממשלה, "יש במדינת ישראל רבנות ראשית שהיא הסמכות לכך, וכפי שלא מפקיעים אחריות ממשרד הבריאות ולא עושים צעד אחד ללא תיאום עימם, וכפי שלא מבצעים מהפכות בעולם החקלאות ללא תיאום עם משרד החקלאות, איך יתכן שהממשלה תעשה שינויים, מהפכות שיגרמו נזק, לא רק ללא תיאום עם הרבנות הראשית שהיא הסמכות החוקית לנושא היהדות במדינה, אלא גם בניגוד גמור לדעתה המקצועית וההלכתית, אני מצפה שראש הממשלה יעכב את החוק, אחרת כפי שאני רואה כאן בבריטניה ומשיחות עם רבני מדינות נוספים - אנחנו הולכים לכיוון מסוכן מאד וחסר אחריות לעתידה היהודי של מדינת ישראל - מה גם שאלו העוברים את הליך הגיור ייתקלו בבעיות בעתיד אם בארץ ואם בחו"ל, מאחר ורבים פשוט יפסיקו להכיר בגיורים המתקיימים בישראל, האם זו המטרה של הממשלה? להכביד על המתגיירים? הרי זה מה שיקרה בפועל. לא יכירו בגיורים הללו".

הכינוס שיתקיים בבריטניה עד מחר - מתקיים ביוזמת ועידת רבני אנגליה בראשות הרב אפרים מירוויס, רבה הראשי של בריטניה אשר הזמין את הרב לאו לשאת דברים הן בנושא ההלכתי של מסקנות מבצע "צוק איתן", בהיבטים ההלכתיים בנוגעים לנושא של קביעת מוות של חיילים במצבים קשים כפי שאירע ובהיבטים נוספים, וכאמור בעניינים שוטפים בעולם הרבנות, הדיינות וההלכה, כאשר ככל הנראה בנאומו הערב, נושא חוק הגיור יעלה גם הוא בדבריו של הרב הראשי לישראל אל רבני בריטניה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully