וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק הלכה: "אין לעשות דיאטה בחגים"

וואלה! יהדות

15.9.2014 / 15:23

הרב אפרים זלמנוביץ, רבה הראשי של "מזכרת בתיה" קורא לנו לפנק את עצמנו בחג, לא לעשות דיאטה (שלא בצו הרופא) ולא לפחד לקנות מאכלים גם אם הם מעל התקציב שלנו. " מצווה לפנק עצמנו במטעמים עם ניחוח חגיגי. אבינו שבשמים הבטיח לכסות את כל ההוצאות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב אפרים זלמנוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבה הראשי של "מזכרת בתיה" הרב אפרים זלמנוביץ, קורא "לכל היהודים", לפנק את עצמנו במאכלים טובים בחגים הקרובים. "אבינו שבשמים הבטיח לכסות את כל ההוצאות. ובכלל, דיאטה שלא בצו הרופא אינו רצוי בחגים ובשבתות" אומר הרב זלמנוביץ' ומוסיף כי "המועדים הללו, נועדו להתעלות רוחנית מתוך מרגוע ושובע גופני. בחגים הבאים עלינו לטובה, מצווה לפנק עצמנו במטעמים עם ניחוח חגיגי".

הרב אומר כי הוא מאמין שהוצאות החגים יכוסו בידי שמים, במסגרת תקציב נוסף ומיוחד על התקציב השנתי המאושר לנו מן השמים מידי ראש השנה. את הסימוכים לדבריו הוא מביא מהתלמוד ממסכת ביצה: "תני רב תחליפא: מזונותיו של אדם קצובים לו מראש השנה ועד ראש השנה", חוץ מהוצאות שהוצאנו לכבוד השבת ויום טוב, "שאם פחת פוחתין לו ואם הוסיף מוסיפים לו".

"אל תתנו למצב הכלכלי הקשה ויוקר המחיה העולה לקלקל לנו את השבתות והימים טובים", אומר הרב "בשבתות וחגים אסור לשמור על דיאטה. יש להשאיר פעולה חשובה זו לימות החול. בשבת וחג חובה לפנק את גופנו ולקיים בהידור מצוות עונג שבת וחג".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully