וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחוב הראשון על שם הרב עובדיה

16.9.2014 / 21:17

במגדל העמק נחנך היום הרחוב הראשון בארץ על שם הרב עובדיה יוסף. התושבים התרגשו: "הרב תרם בדרכו התורנית לעם בישראל, זה הדרך שלנו לפאר את שמו חזרה". ראש העיר: "הרב הטביע את חותמו על החברה בישראל כמנהיג רוחני ופוסק הלכה שחשוב להנציח אותו"

רחוב על שם הרב עובדיה. באדיבות המצולמים
הרחוב, היום./באדיבות המצולמים

כמעט שנה לפטירת הרב עובדיה יוסף, נחנך הרחוב הראשון על שמו: בטקס חגיגי שהתקיים הערב (שלישי) במגדל העמק, נחנך רחוב על שמו של מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס. אורח הכבוד היה בנו, הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף.

הטקס התקיים לאחר שבחודש מרץ השנה, אישרה מועצת העיר את שינוי שם רחוב "הגפן" לרחוב "הרב עובדיה יוסף". לפני כן, המליצה וועדת ההנצחה בעירייה פה אחד על הנצחת הרב באמצעות שינוי שם הרחוב שבו מתגוררות יותר מ-200 משפחות חרדיות. "מדובר באחד מגדולי הרבנים ופוסקי ההלכה בדורות האחרונים", אמר ראש העיר אלי ברדה, "הרב הטביע את חותמו על החברה בישראל כמנהיג רוחני ופוסק הלכה שחשוב להנציח אותו”.

חבר המועצה יוסי מנחם (ש"ס) הוסיף כי הרב עובדיה היה גדול בתורה, בהלכה ובהנהגתו, "אדם כזה יש לנו אחד ל-500 שנה, ההוכחה לכך היא הלוויה הגדולה שלו שבה השתתפו יותר ממיליון בני אדם וזו זכות גדולה שרחוב כזה גדול, במרכז העיר יהפוך על שמו".

הרב עובדיה תקף בשיעורו השבועי את הבית היהודי. צילום מסך
הרב עובדיה יוסף/צילום מסך

גם בקרב רבים מתושבי הרחוב ניכרה הערב התרגשות גדולה, "זה מרגש אותנו", אמר אבי אלותא לוואלה! יהדות, "הרחוב משנה את שמו לזכרו של הרב עובדיה". דוד, תושב נוסף הוסיף: "יש בהחלפת שם הרחוב משמעות גדולה להנצחת זכרו של הרב עובדיה. הוא פיאר בדרכו התורנית את עם ישראל בארץ ובעולם וזה המינימום שאנחנו יכולים לפאר אותו חזרה".

מאז הלך לעולמו הרב עובדיה יוסף, הצהירו ערים רבות כי ינציחו אותו ברחובות שייקראו על שמו, אך אף אחת מהן עדיין לא מימשה את הצהרתה. כך למשל, בירושלים התעוררה יוזמה להחליף את רחוב "הקבלן", בו התגורר לרחוב על שמו של הרב.

גם ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, החליטה לכנס לפני כמעט שנה את ועדת השמות של העיר על מנת להנציח את הרב יוסף, בקריאת רחוב על שמו ועוררה התנגדות מצד מיעוט תושבים שזעמו שהיא "מנסה לגרוף קולות מש"ס קודם הבחירות לרשויות המקומיות".נוסף לכך, שר התחבורה ישראל כ"ץ הודיע בעבר כי הכביש החדש לירושלים, כביש מספר 16, ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף, "הרב היה דמות גדולה עבור כל העם ועבור העיר ירושלים, הכביש יעבור ליד השכונה בה התגורר", הסביר כ"ץ את ההחלטה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully