וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נגד השר לפיד: "איש רע, עמלק"

20.9.2014 / 21:57

ח"כים תקפו את שר האוצר שכינס מסיבת עיתונאים במהלך השבת ובה הודיע כי הוא וראש הממשלה קרובים להסכמות בנוגע לתקציב. גלאון: "התנהלות יהירה שמזלזלת בזמנם הפרטי של אנשים". דרעי: "זלזול בערכי היסוד היהודיים של מדינת ישראל". ח"כ מקלב: "כעמלק המקרר את האמבטיה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר יאיר לפיד כינס מסיבת עיתונאים במהלך השבת ועורר עליו ביקורת קשה. ח"כים תקפו הערב (שבת) בחריפות את לפיד על כך שכינס מסיבת עיתונאים במהלך השבת ובה הודיע כי הוא וראש הממשלה קרובים להסכמות בנוגע לתקציב.

ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) אמר כי לפיד עשה זאת "תוך חילול שבת בוטה ומיותר, ללא כל סיבה וצורך מיוחד. הנוהג הפסול, לחלל שבת בפרהסיה, בניגוד למקובל על ידי כל השרים עד היום, מעיד על איבוד ערכים בסיסי, של שר בישראל. על לפיד להתנצל על הזלזול המחפיר בערכי היסוד של העם היהודי וגם על הפגיעה המיותרת במנוחת השבת של העיתונאים".

חברו לסיעה, ח"כ מאיר פרוש, עקץ את לפיד והוסיף כי "מפעם לפעם מתגלה לפיד שוב ושוב כלא יעיל ובעיקר יהיר, המוח בקודקוד חושב רק על המיקרופון והעיתונות, הישגיו עד עכשיו שואפים ל-0?. ח"כ אורי מקלב אמר כי לפיד "איש רע שפוגע באוכלסיות שלמות במסורת, בצביון וביחוס של העם היהודי ללא תקדים כעמלק המקרר את האמבטיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יעקב ליצמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בש"ס הגיבו בחריפות למסיבת העיתונאים של לפיד. יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בדף הפייסבוק שלו כי לפיד מפגין "זלזול בערכי היסוד היהודיים של מדינת ישראל, שמקדשת את יום השבת כיום המנוחה הרשמי שלה". דרעי הוסיף כי לפיד כינס את העיתונאים "בשביל עניינים לא נחוצים הסובלים דיחוי גם לימים אחרים. לא יתכן ששר בממשלת ישראל ירמוס בריש גלי את הערכים הללו".

ח"כ אלי ישי פרסם הודעה שבה כתב כי הוא מצפה מחברי סיעת הבית היהודי ומחברי סיעת "אין עתיד, לגנות את הפגיעה ביום השבת. החיפזון שאחז בלפיד לקיים מסיבת עיתונאים דווקא ביום המנוחה פגע ברגשות הציבור המסורתי והדתי".

לא רק החרדים תקפו את לפיד. סגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי) אמר כי "שר האוצר הפגין ניתוק מערכי היסוד של מדינת ישראל כאשר קיים מסיבת עיתונאים בעצם יום השבת ואילץ עשרות כתבים, מפיקים וצלמים להפר את שלוות השבת שלהם בעצמם. הרצון לקבל קרדיט כלשהו לא מתיר לשר האוצר לפגוע בערכים עקרוניים של המדינה היהודית".

ח"כ שולי מועלם אמרה כי לפיד "מחלל את יום השבתון במטרה לקושש כמה מנדטים אבודים" וקראה למפלגתה לפרוש מהקואליציה, "הבית היהודי כמפלגה הדתית בקואליציה לא יכולה לשבת בממשלה עם מי שמקושש מנדטים ומחלל את השבת כאילו היה זה יום עבודה רגיל".

מי שהצטרפה לח"כים החרדים והדתיים היא יו"ר מרצ זהבה גלאון שפרסמה הודעה חריפה נגד לפיד. גלאון אמרה כי מסיבת העיתונאים הזו הרסה את השבת של הצלמים והכתבים שנאלצו להגיע כדי לשמוע את מוצא פיו של כבוד שר האוצר. "בזמן שאתם נהנים מיום המנוחה שלכם", היא כתבה, "שר האוצר יאיר לפיד החליט לשלוף מבתיהם באמצע השבת את כל הכתבים הכלכליים ולזמן אותם לחניה בכניסה לבית שלו בתל אביב כדי שישמעו אותו מקריא הודעה חסרת חשיבות שבה הוא מהלל את אישרור דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P".

גלאון הוסיפה: "אולי אתם שואלים מה היה כל כך דחוף ליאיר לפיד לקיים מסיבת עיתונאים באמצע השבת ולהלל את עצמו בה? למה הוא לא יכל לחכות ליום ראשון במקום להטריח בשבת את סוללת הכתבים? התשובה היא שבשבת לשכת ראש הממשלה לא יכולה להגיב וכך הוא משיג עוד חצי יממה של יתרון תקשורתי בקרב האידיוטי בינו לבין ראש הממשלה על מי יוצא "מנצח" במלחמה על התקציב המזעזע שהם מכינים לנו.

עוד כתבה כי "המעשה הזה של לפיד הוא בעיקר הפגנה של חוסר רגישות כלפי אותם כתבים שנאלצים להקשיב למוצא פיו בצהרי יום שבת במקום לשחק עם הילדים שלהם, להיות בים או סתם לנוח. הכתבים האלה, אגב, גילו כמה דקות אחר כך שהוא ממילא העלה את ההודעה הזאת לעמוד הפייסבוק שלו. למה הוא צריך אותם שם בכלל? זו התנהלות יהירה שמזלזלת בזמנם הפרטי של אנשים שגם ככה רודפים אחרי כל גחמה שלו במהלך השבוע. אני בכלל לא מדברת על חוסר ההוגנות שהוא מפגין כלפי כתבים שומרי שבת כשהוא מכנס כתבים להודעות סרק, או על חוסר ההתחשבות בכתבים חסרי רכב פרטי שאין להם בכלל איך להגיע לשכונה של לפיד בסוף השבוע בלי לשפוך כסף מיותר על מונית".

במסיבת העיתונאים התייחס לפיד למחלוקות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2015. "אני אפגש מחר עם ראש הממשלה המשך תכנית העבודה על תקציב 2015", אמר לכלי התקשורת מחוץ לביתו בתל אביב. "אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully