וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה השם אדל הפך לנפוץ כל כך בישראל?

22.9.2014 / 11:58

אתמול פרסמה רשות האוכלוסין וההגירה כי 908 בנות שנולדו בשנת 2013 נקראו בשם אדל ובכך הפך השם לאחד הפופולריים בשנים האחרונות. רבים סבורים כי השם צבר תאוצה בהשפעת הזמרת הבריטית, אך תתפלאו לשמוע כי כנראה הסיבה לפופולריות היא אחרת לגמרי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמרת אדל. הפופלריות לא בהכרך קשורה אליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד השמות הפופולריים בשנים האחרונות ברשימת עשרת השמות הנפוצים לבנות הוא "אדל", כך עולה מנתונים שפרסמה אמש רשות האוכלוסין וההגירה. 908 בנות שנולדו בשנת 2013 נקראו בשם זה. לפני שנה היו 850, לפני שנתיים פחות מ-300 ולפני שלשו שנים רק 150 בנות נקראו בשם הזה.

ברשות אמרו שהם לא יודעים לומר בוודאות מה השפיע על העלייה המתמדת בשנים האחרונות אך בעוד רבים מכם סבורים כי השם צבר תאוצה רק בהשפעת הזמרת הבריטית, ששיריה הפכו בשנים האחרונות ללהיטים עולמיים. יהיו הורים שיספרו לכם אחרת.

ישראל ויסכה קליין מבני ברק שקראו לבתם אדל הסבירו כי בשם זה נקראו בתו היחידה של הבעל שם טוב ובתו הבכורה של רבי נחמן מברסלב. "כולם שאלנו אותנו אם הכוונה לזמרת", סיפר קליין לוואלה! יהדות, "היו שהתפלאו מאד שקראנו על שמה, אבל יצא לנו טוב - השם מאד פופולארי אבל בעיקר יש לו משמעות יהודית. אפילו חמי, שחששנו שלא יאהב, אמר שמדובר בראשי תיבות של 'אש דת למו' והוא מאד אהב את זה".

רפי ביטון, אביה של הילדה אדל, שנפצעה באורח קשה בפיגוע לפני שנה וחצי, סיפר שהיו לו ולאשתו התלבטויות רבות לפני שבחרו לקרוא לבתם בשם הזה ועל אף המשמעות היהודית, הם בחרו אותו רק בבתם הרביעית. "כבר מהבת הראשונה רצינו לתת את השם הזה, אך הסתייגנו בהתחלה כי הוא לא היה שם נפוץ".

"מה שהכריע בסוף היה כשגילנו את הפסוק 'אש דת למו', ראשי התיבות של השם". ביטון מוסיף בנחרצות כי לזמרת הבריטית לא הייתה כל השפעה על ההחלטה, "שמענו עליה רק אחרי מספר חודשים שכבר קראנו. לא היה קשר".

הרב חיים פוקס, ראש מכון סגולת "אמת", ומומחה לשמות אמר כי הרבה מאד אנשים שרצו להשתמש בשם אדל עבור בנותיהם ניצבו בפני דילמה קשה, "מצד אחד זה השם של הבת של רבי נחמן אך מצד שני זה שם שאינו יהודי". לדבריו, הפתרון היצירתי שהם נקטו היה עיוות השם, "הם בחרו בשם אודל ובכך הם יצאו מתוך הבעיה".

הרב פוקס טוען כי השם מסמל את גל החזרה בתשובה שבא בעיקר מחסידות ברסלב, אך עדיין הוא טוען כי בחסידות עצמה "לא ידעו איך לאכול את השם הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • אדל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully