וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נגד תפילה נוצרית: "מונעת הגאולה"

29.9.2014 / 21:13

הרבנים הראשיים לישראל - דוד לאו ויצחק יוסף - הצטרפו למאבק נגד "תפילת התחייה", תפילה נוצרית-יהודית של פעילים אוונגליסטים שתתקיים בחג סוכות ליד הר הבית, "מטרתם לנעוץ את ציפורנם בעיר ובארץ הקודש, ולנתק את אחינו בית ישראל". חדו"ש: "ההקצנה מסבכת את ישראל"

הרבנים הראשיים לישראל, בעצרת תמיכה בכותל המערבי. באדיבות שלומי כהן, כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הרבנים יוסף ולאו בעצרת תפילה בכותל./מערכת וואלה! NEWS, באדיבות שלומי כהן, כיכר השבת

שני הרבנים הראשיים לישראל – הרב דוד לאו והראשון לציון יצחק יוסף – הצטרפו היום (שני) למאבק נגד "תפילת התחייה", תפילה נוצרית- יהודית, שמאורגנת על ידי השגרירות הנוצרית, ומאגדת פעילים מהכנסייה האוונגליסטית בצפון אמריקה. התפילה אמורה להיערך במהלך חג סוכות הקרוב בשערי חולדה שבכותל הדרומי של הר הבית.

הרבנים פרסמו הודעה ובה קראו לביטול התפילה, "הן אמת, כי לא ניתן למנוע ממאמיני כל הדתות להתפלל על פי אמנותם, אבל כאשר מדובר בטקס שמטרתו ערבוב בין האמונות באופן הפוגע במאמיני הדת האחרת, אין לאפשר את קיומו. הכבוד ההדדי בין הדתות צריך להישמר בדרך שאין בה פגיעה של דת אחת באחרת, ובמקרה זה לא מתקיים האיזון הזה".

שני הרבנים הוסיפו "אנו קוראים מנהמת ליבנו לאותם אלו שאחראים על מתן אישור לדבר זה, מנעו התכנסות זו. לאחינו בית ישראל נאמר, הימנעו מלהתחבר לעצרת זו, שייעודה מונע את גאולת עם ישראל האמיתית. מטרתם של מארגניה לנעוץ את ציפורנם בעיר ובארץ הקודש, ולנתק מארץ החיים את אחינו בית ישראל. על פי תורתנו הקדושה חייבים להתרחק מאירוע זה ואסור בשום פנים ואופן להתחבר עמם".

בשבועות האחרונים נערך קמפיין נגד התפילה ומי שמוביל אותו הוא ארגון "דרך אמונה", המאגד עשרות רבנים בכירים. בין היתר, הארגון הפיץ מודעות בהן נכתב כי "ההצגה של האירוע כתפילה תמימה הינה אחיזת עיניים, כחלק מהמיסיון המבקש לחדור בעורמה לנשמות ישראל ועל מנת להדק את אחיזת הכנסייה במקומות חדשים בעיר העתיקה". על המודעות חתמו שורת רבנים, בניהם, רבה של רחובות, שמחה הכהן קוק, ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר, ורב העיר העתיקה, אביגדור נבנצל.

בעקבות מאבק הרבנים, פנה היום מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון הרב עו"ד אורי רגב, ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין כדי שישקול פתיחת חקירה נגד הרבנים הראשיים יוסף ולאו ורבנים נוספים. כמו כן פנה רגב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר לשירותי דת נפתלי בנט שיכריזו כי הם מתנערים מהמאבק לביטול התפילה ומתנגדים לו. לדבריו, "מתברר שההקצנה בממסד הדתי ובעולם החרדי מסבכת את ישראל בהכרזת מלחמה כנגד הנצרות ועימות עם העולם הנוצרי".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully