וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב יו"כ: רבבות זעקו סליחות בכותל

3.10.2014 / 10:14

עשרות אלפי בני אדם השתתפו במעמד אמירת הסליחות האחרון של הימים הנוראים שהתקיים ברחבת הכותל המערבי לקראת יום הכיפורים. הרב הראשי דוד לאו: "שנדע לקחת את האחדות כאן הלאה לכל השנה"

סליחות בכותל תשע"ה. נועם מושקוביץ
סליחות בכותל תשע"ה/נועם מושקוביץ

הסמטאות המובילות לכותל המערבי בירושלים התמלאו אמש (חמישי) ברבבות בני אדם שעשו את דרכם לאמירת הסליחות בפעם האחרונה לפני יום הכיפורים. לקראת חצות הלילה החלה נהירת ההמונים שהשתתפו בתפילה הנחשבת לעמוסה ביותר השנה, שבה נכחו הרבנים הראשיים, רב הכותל והמקומות הקדושים ובכירים נוספים.

זה לצד זה עמדו חרדים, דתיים, מסורתיים וחילונים, כולם יחד, באו לדבר ולהתפלל לאלוקים לקראת יום כיפור, הקדוש בשנה. אף שבקהל היו אלפים רבים מבני אשכנז, הנוסח היה אחיד – על פי מנהג עדות המזרח. משה חבושה, מגדולי חזני עדות המזרח, הוביל את התפילה ובשיאה – קריאות ה"שמע ישראל" ושירת "אדון הסליחות" נשמעו לכל עבר.

סליחות בכותל תשע"ה. נועם מושקוביץ
חרדים לצד דתיים וחילונים/נועם מושקוביץ
סליחות בכותל תשע"ה. נועם מושקוביץ
סליחות בכותל תשע"ה/נועם מושקוביץ

הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר כי הוא נפעם מכמות האנשים העצומה שבאו להשתתף במעמד, "כשאתה רואה בערב יום כיפור, ערב כל כך מיוחד, את הגיוון של כל עם ישראל, אתה יודע מעל כל המחלוקות, יש דבר אחד משותף ואני מקווה שנדע לקחת את זה הלאה לכל השנה".

זו כבר השנייה שהרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של ש"ס, שהלך לפני שנה לעולמו אינו משתתף במעמד הסליחות הזה שמתקיים שנים רבות. "כאשר אדם קבע מקום תפילה", הסביר הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, "רוחו ותפילתו נמצאים במקום. רוחו ונשמתו כאן איתנו בערב הזה. וזכותו תגן עלינו ועל כל ישראל".

סליחות בכותל תשע"ה. נועם מושקוביץ
סליחות בכותל תשע"ה/נועם מושקוביץ

במהלך עשרת ימי תשובה (התקופה בין ראש השנה ליום כיפור) מתקיימים סיורי ותפילות סליחות בכל יום, או למעשה בכל לילה, החל מחצות. השנה, כך על פי גורמים בקרן למורשת הכותל, הייתה התעניינות והשתתפות גדולה במיוחד.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully