וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומו דתי: "אלוהים, הטיפול לא שינה אותי"

6.10.2014 / 15:50

"אחד המטפלים שלח אותי לים לצלם בחורות כדי שאביט בתמונות אח"כ, וכשאחשוב על גברים תהיה בחורה בצד, לאט לאט היא תתקרב יותר ותהיה חלק מהחוויה. חיפשתי מטפל שיגיד לי 'אני הופך אותך מהומו לסטרייט' אבל יש אנשים, כמוני, שטיפול לא יכול לעזור להם". צפו בראיון המלא

עריכה: אביתר חלימי

אתמול (ראשון) פרסם משרד הבריאות הודעת אזהרה לציבור מפני טיפולי המרה הנערכים במטרה לשנות נטייה מינית הומוסקסואלית להטרוסקסואלית. במשרד הבריאות התבססו בהודעתם על נייר העמדה של הסתדרות הפסיכולוגים בישראל לגבי טיפולי המרה, שמציעים גורמים שונים במטרה לשנות נטייה מינית, וקבעו כי "אין עדויות מחקריות להצלחת שיטה כלשהי לגבי האפשרות להמרה" וכי "יש אף מספר עדויות לנזק אפשרי".

שרת הבריאות, יעל גרמן, התייחסה להחלטת המשרד לאמץ את נייר העמדה. "נטייה מינית מטבעה איננה דבר שניתן או שצריך לשנות אותו", אמרה. "נטייה מינית היא חלק מזהותו של אדם ואינה נדרשת ל'טיפול' או ל'המרה'".

בראיון עם ינון מגל, מספר עמית, מנהל עמותת כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים, על טיפולי ההמרה שעבר:חיפשתי מטפל שיגיד לי 'אני הופך אותך מהומו לסטרייט'. זה מה שחיפשתי. מטפל שיאמר לי 'אולי, אני אבדוק, ייתכן' - לא רציתי לשמוע על דבר כזה. חיפשתי בכל מאודי, כי כמו שאומרים, רציתי לצאת מזה".

אני לא כל כך אוהב את המונח טיפולי המרה, טיפולי המרה נשמע כמו איזה מפעל. מכניסים מישהו הומו והוא יוצא סטרייט. גם אנשים שאומרים שהם השתנו אומרים שהם עדיין נמשכים לגברים, הם רק יודעים לנתב כוחות להימשך לאישה, להיות נאמנים לאישה ולהתחתן עם אישה. זה לא אומר שהם כבר לא נמשכים לגברים וזהו -הם הומרו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully