וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שתעזור לכם לשמור שבת

6.10.2014 / 17:39

אפליקציה חדשה מציגה: עם כניסת השבת, הסלולרי שלכם יעבור למצב טיסה, על המסך יידלקו נרות שבת והחברים שלכם יעודכנו על כך בפייסבוק. היוזמים: "השבת היא הרשת החברתית האמיתית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך האפליקציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"KEEPING IT TOGETHER"- אפליקציה חדשה תעקוב אחר האופן שבו תשמרו שבת ותעדכן את החברים שלכם בפייסבוק על כך. עם כניסת השבת, הסלולרי יעבור באופן אוטומטי למצב טיסה ועל המסך יידלקו נרות שבת. אך אם תעשו שימוש במכשיר, נרות השבת ייכבו והאפליקציה תודיע על כך לחברים שלכם בפייסבוק.

האפליקציה אמורה גם ללוות את ההכנות לשבת הבינלאומית "פרויקט השבת - "KEEPING IT TOGTHER", מיזם שחוגג במדינות את יום השבת ומטרתו לקדם אקט של סולידריות יהודית גלובלית, הן למען היהודים בתפוצות והן למען ישראלים יורדים. האפליקציה נוסדה מתוך רצון להעניק כלי עזר חוויתי ומהנה, הן לשומרים דרך קבע והן לחילונים השומרים שבת לראשונה במסגרת הפרויקט.

בין היתר, יהיו בה גם מונה קאונטר מקצועי שיספור את הדקות עד לכניסת השבת, פושים על חוסר זמינות במהלך השבת ועוד. היא זמינה להורדה בחינם למכשירים תומכי אנדרואיד ובימים הקרובים גם למשתמשי אפל. ישולבו בה גם תכנים לקראת השבת, בהם מתכונים כמו "מרק עוף של סבתא" ומדריך הכנת חלות ומשחקים. כל התכנים נכתבו בצורה קלילה, קלה ונהירה.

צפו: שופטת אמריקן איידול פאולה עבדול הצטרפה לפרויקט

"השבת היא הרשת החברתית האמיתית", אמרו יוזמי הפרויקט, "היא יכולה להיות גורם מאחד - גם בתוך המשפחה וגם בתוכנו כחברה. אין יותר מתאים מלסמל חיבור בין האנשים מאשר להניח בצד את המכשירים שמפריעים לנו להיות בקשר אחד עם השני באמת. לעצור את מרוץ האסמסים והפייסבוק ולהתחבר למשפחה ולחברים מסביב. מי שיצליח - יוכל להשתמש באפליקציה גם בשבתות הבאות".

פרויקט השבת מגיע השנה לישראל ויערך ב- 300 ערים ברחבי העולם בעת ובעונה אחת. מדובר בפרויקט שהחל ביוזמתו של הרב וורן גולדשטיין בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה, במסגרתו פעל הרב לשמירת שבת אחת בקרב כמה שיותר מחברי הקהילה היהודית. ערים רבות בדרום אפריקה הצטרפו לפעילות ולמעלה מ- 55,000 משתתפים לקחו חלק בשמירת השבת הגדולה של דרום אפריקה, רבים מהם עשו זאת לראשונה בחייהם.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully