וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב אבינר, גם בביתך לא כולם דתיים"

14.10.2014 / 13:29

הרב אבינר תקף את הבית היהודי וטען כי זו "מפלגה שהפכה חילונית", אשת הדובר של בנט שהרב כינה אותו "דתי למחצה", הגיבה: "זה לא עניינו של אף אחד ובמיוחד לא של מי שלא פגש אותו מעולם"

הרב שלמה אבינר, רבה של שכונה א' בהתנחלות בית אל, וראש ישיבת עטרת ירושלים בירושלים. עומר מירון
הרב אבינר./עומר מירון

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, תקף אתמול (שני) את התנהלות מפלגת "הבית היהודי" וטען כי היא מפלגה חילונית. "למעשה, מי שמנהיג עתה בפועל את המפלגה הוא יו"ר שהוא דתי למחצה, ח"כ שהיא חילונית, היועץ הפוליטי שהוא דתי למחצה, ויועץ התקשורת שהוא חילוני. הרי מפלגה 8\7 חילונית ו8\1 דתית ,שפתה כי תירש גבירתה".

במאמר שפורסם באתר "כיפה" כתב אבינר כי "יש צורך במפלגה שתאבק כדי שלא תהיה הפקרות ולא יהיה חורבן של הדת במדינה. זה תפקיד שמלאה המפלגה הדתית-לאומית, לדורותיה ולגלגוליה, יותר או פחות טוב, אבל בסך הכל, היא עמדה על המשמר. עתה, זו הפעם הראשונה שלמפלגה זו יש מאווים אחרים, והעניין של הדת במדינה נעשה שולי ולא מטופל כראוי".

הרב אבינר טען כי המצב הזה בתוך המפלגה לא יכול להימשך לעד "המפלגה הולכת ומאבדת את בסיסה האלקטורלי החזק והעיקרי, שהוא הציבור הדתי-לאומי. לא ידוע מתי תהיינה הבחירות הבאות, אבל הן תהיינה. ולא לעולם חוסן - אם לא יתוקן מצב, ולא באופן קוסמטי-מרדים-מרגיע אלא באופן שרשי".

איתמר פליישמן. באדיבות המצולמים
הדובר של בנט. איתמר פליישמן/באדיבות המצולמים

מי שבחרה להגיב בפומבי לדבריו של אבינר היא איילת פליישמן, אשתו של איתמר פליישמן, המשמש כדובר האישי של השר נפתלי בנט. "שמחתי לקרוא היום את מאמרך על חילוניותו של נפתלי בנט ובמיוחד של יועץ התקשורת הזמני שלו איתמר פליישמן (אליו במקרה אני נשואה)", היא כתבה בדף הפייסבוק שלה, "לגבי החלק של החילוני-אישי היקר עושה את בחירותיו לבדו, זה לא עניינו של אף אחד ובוודאי לא של אדם שמעולם לא פגש אותו אך בחר לכתוב עליו בפומבי מסיבה לא ברורה".

"כן, בעלי לא צדיק גדול", המשיכה פליישמן, "כן, הוא עובר תהליכים לפעמים עם כיפה לפעמים בלי, לפעמים אפילו מחלל שבת. אני לא אוהבת את זה אבל איך זה בדיוק קשור אליך? איך זה קשור לנפתלי בנט, לעבודה שלו או לפעילות הציבורית שלו ואיך זה קשור למאמר שאתה רושם לכל עם ישראל.

היא גם תקפה את הרב באופן אישי וכתבה: "כבוד הרב, אם אינני טועה גם בביתך פנימה לא כולם ממש דתיים, האם על פי הנוסחה המורכבת שהצגת היום ובעלי היה משתנה בה אתה נחשב דתי? דתי למחצה? אולי קוסינוס דתי בריבוע? כשהייתי באולפנה היה שיר די מטופש "לשון הרע דבר נורא יותר גרוע מחצאית קצרה" מבינה שהכרעת הלכתית שהדין הוא שלשון הרע פחות נורא".

אל דבריה הצטרף הרב חיים נבון שטען כי ישנה מחלוקת על התנהלות המפלגה והיא "לגיטימית והעתיד יאמר כמי ההלכה במחלוקת זו", אך יחד עם זאת הוסיף: "אין לה קשר ישיר להתגוללות האישית המכוערת כנגד השר נפתלי בנט, לאמירות שהוא "חצי חילוני", ולשאר ההאשמות האישיות התוקפניות המופנות כלפיו. זה לא לשם שמים, וזה אפילו לא מחלוקת. סתם הוצאת שם רע".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully