וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לראות "תחנת דלק" של שמחה? כנסו

וואלה! יהדות

19.10.2014 / 19:27

אלפי יהודים, גברים, נשים וילדים מכל גווני הקשת, נוהגים לבוא ל"הקפות השניות" שנערכות בבית-הכנסת "בית-מנחם" בכפר חב"ד. בוואלה! יהדות אנחנו מעבירים בשידור חי את ההקפות. יאללה לרקוד. חג שמח

חב"ד. AP, AP
חב"ד/AP, AP

אלפי יהודים, גברים, נשים וילדים מכל גווני הקשת, נוהגים לבוא ל"הקפות השניות" שנערכות בבית-הכנסת "בית-מנחם" בכפר חב"ד. הרב בנימין ליפשיץ מסר כי "כמידי שנה הכפר מתכונן לקליטתם של אלפי מבקרים שיבואו לחגוג ולשמוח עם התורה ביום חגה. ההקפות השניות בכפר חב"ד קנו להם שם מיוחד כ'תחנת דלק' של שמחה שממנה מתדלקים לכל השנה כולה " אומר הרב ליפשיץ, "כל מי שמגיע להקפות זוכה לשאת את ספרי התורה, לקבל כוסית 'לחיים', ולרקוד עם יהודים מכל הסוגים, עם כיפה שחורה, סרוגה, או בכלל ללא כיפה. זו גם הסיבה שרוקדים עם ספרי התורה כשהם מכוסים במעיליהם – לא חשוב כמה למדת בהם בשנה שחלפה, אם בכלל. עדיין לכל יהודי יש הזכות לרקוד עם ספרי התורה".

צפו בשידור החי בשיתוף מרכז התקשורת החבד"י, col.org.il

במוצאי שמחת תורה, מתחיל בחו"ל "יום טוב שני של גלויות" שהוא גם שמחת תורה עבור מי שלא נמצא בישראל, נוהגים בארץ ישראל לערוך "הקפות שניות", בהן יוצאים עם ספרי התורה לרחובות העיר ורוקדים פעם נוספת עם ספרי התורה. מקור המנהג מתואר על ידי ר' חיים ויטאל, תלמידו של מייסד הקבלה, האר"י הקדוש, שהיה נוהג לבקר במוצאי יום שמחת תורה בכמה בתי כנסיות בצפת שהתעכבו לסיים את התפילה, ולערוך שבע הקפות בכל אחד מהם.

"שמחת תורה הוא חג שבו על פי הקבלה נפתחות בארות השמחה, וכל הרוצה לשאוב שמחה לכל השנה — מוזמן לעשות זאת. היממה הזאת היא מקור השמחה והמעיין שממנו נובעת השמחה למשך השנה כולה. מי ששמח עכשיו שמחה אמיתית —ישמח, בעזרת ה', בכל ימות השנה הבאה", מסכם הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד. "דווקא במציאות הלא קלה שאנחנו חיים בה, עם המצב הכלכלי, הדאגות הביטחוניות, ותחושת הלחץ התמידית יש חשיבות מיוחדת לרכוש מנות גדושות של שמחה. רק שכדי לרכוש את השמחה הזו לא צריך להתאמץ הרבה, או לבוא עם פנקס צ'קים. רק להרים את הרגליים, לרקוד, לשמוח עם התורה, ולשכוח את כל הבעיות והדאגות ולהניח לשמחת החג למלא את ליבנו ולטעון את המצברים הרוחניים שלנו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully