וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על קו הסיום: 4 מתמודדים בולטים לרבנות י-ם

21.10.2014 / 11:39

אחרי יותר מעשור, הערב יוכרזו הרבנים הראשיים של ירושלים. אל קו הסיום הגיעו 9 רבנים אך הקרב מתנהל בין שניים לתפקיד הספרדי: הרבנים עמאר ואליהו ובין שניים לתפקיד האשכנזי: הרבנים שטרן ולאו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבנים אליהו, שטרן, עמאר ולאו./מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב (שלישי) יוכרזו הרבנים הראשיים של ירושלים – הרב הספרדי והרב האשכנזי. 9 מועמדים הגיעו אל קו הסיום באחד המרוצים הפוליטיים והמרתקים שידעה הרבנות בישראל, אך ההערכה היא כי ההתמודדות העיקרית היא בין שניים לתפקיד הרב האשכנזי: הרב אריה שטרן והרב משה חיים לאו, ובין שניים בצד הספרדי: הרב שלמה משה עמאר והרב שמואל אליהו.

הרב שטרן נתמך על ידי מפלגת "הבית היהודי", השר לשירותי דת נפתלי בנט וראש העיר ניר ברקת, סומן כבר ב-2009 כמועמד הבלעדי מטעם הציונות הדתית לתפקיד הרב האשכנזי. בימי המרוץ, נאלץ שטרן להתמודד מול ניסיונות רבים של החרדים לטרפד את מועמדותו, אך לאחר שצלח את כולם, הוא נאבק בימים האחרונים לגייס קולות נוספים בגוף הבוחר זאת במטרה להגדיל את הפער מול מועמד אשכנזי נוסף: הרב משה חיים לאו (בנו של הרב ישראל מאיר לאו ואחיו של הרב הראשי דוד לאו) שזוכה לתמיכתה של יהדות התורה וגרעין תומכים בגוף הבוחר.

קרב מעניין יותר מתנהל על תפקיד הרב הספרדי שם נוצר מצב מעניין. במפלגת הבית היהודי תומכים במועמדותו של הרב החרדי שלמה עמאר, לשעבר הרב הראשי לישראל, זאת למרות שעל התפקיד מתמודד גם הרב שמואל אליהו, המהווה חלק בלתי נפרד מהציונות הדתית. נוסף לכך, הרב עמאר מקבל את תמיכתם של ניר ברקת ומפלגת ש"ס.

קלפיות רבנות ירושלים. המשרד לשירותי דת,
הקלפיות מוכנות./המשרד לשירותי דת

לעומתו, הרב אליהו נהנה מקולות החרדים ביהדות התורה ומתומכים נוספים בגוף הבוחר שמעדיפים אותו על פני הרב עמאר. בסביבתו מקווים עוד כי הרב חיים אמסלם, לשעבר הח"כ מש"ס, שנמצא אף הוא ברשימת המועמדים יקבל כמה שיותר קולות על חשבון הרב עמאר ובכך הרב אליהו יצליח לצמצם את הפער. מועמדים נוספים חסרי גב פוליטי הם הרב יהושע זנד, הרב מלכה מבאר טוביה, הרב יהודה חייק והרב מרדכי טולדאנו.

בתוך כך, שעות קודם תחילת ההצבעה, שיגר היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, מכתב לחברי הגוף הבוחר ובו הוא מפנה אותם להתבטאיותיו מהעבר של הרב שמואל אליהו. "מצאנו לנכון להעביר מידע זה לחברי האסיפה הבוחרת", כתב המשנה ליועץ המשפטי, ארז קמינץ, "על מנת שיוכלו להפעיל את שיקול דעתם בהליך הבחירה אף לאור מידע זה".

במכתב הובאו התבטאויות של הרב אליהו נגד ערבים ועוד. בסביבתו של הרב אליהו אמרו בתגובה כי הפנייה נעשתה בחוסר סמכות והיא פוגעת בהליך הדמוקרטי של הבחירות.

משאל רחוב על הבחירות לרבנות ירושלים. גדעון צנטנר
מי יהיה הרב של ירושלים?/גדעון צנטנר

כך או כך, בשעה 16:00 תיפתח הקלפי היחידה באולם מועצת העיר ותחל הצבעת הגוף הבוחר, המורכב מ-48 נציגי עירייה, השר לשירותי דת ובתי הכנסת. ההצבעה החשאית תימשך כשלוש שעות ובסופה יוכרז מי הם שני הרבנים הראשיים של ירושלים.

רגע לפני הבחירות, שיגרה וואלה! יהדות שאלון תואם למועמדים הבולטים במרוץ בכדי שגם אתם תוכלו להכיר אותם. שאלנו את דעתם של המועמדים על מקומות בילוי שנותרים פתוחים בשבתות, מצעד הגאווה, עלייה להר הבית, גזענות בין יהודים וערבים, שוויון בכותל המערבי ועוד סוגיות רבות שאיתן הם ייאלצו להתמודד ביום שאחרי במידה וייבחרו לתפקיד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully