וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יוסף: "נתניהו מנע את סכנת ההתבוללות"

22.10.2014 / 15:08

לאחר שנתניהו הקפיא את התמיכה בחוק הגיור, שיגר הרב הראשי יצחק יוסף מכתב ובו הביע את תמיכתו בנתניהו. "כתוצאה מהחוק הייתה נגרמת התבוללות של גויים בקרב העם היהודי"

נתניהו על התפרצות האבולה: "נערכים לעצור כניסת חולים". לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

יומיים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הקפיא את תמיכתו בחוק הגיור, שיאפשר גם לרבני ערים להעביר גיור, מה שיקל מאד על התהליך וישלול את מלוא הסמכות מהרבנות הראשית לישראל, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף מודה לו ?על החלטתו האמיצה בעניין דחיית חוק שהיה גורם לפילוג בעם היהודי?.

תחת הכותרת "ברכת יישר כח על עמידתו האיתנה בעניין חוק הגיור?, שיגר הבוקר (רביעי) הרב יוסף מכתב לנתניהו ובו כתב כי ?במשך השנה האחרונה קיימנו פגישות רבות בעניין חוק הגיור עם כל הגורמים הנוגעים בדבר, בהם הסברנו כי החוק המוצע יביא לידי התבוללות איומה בעם היהודי, בארץ ובגולה, גדולי הרבנים בארץ ובעולם לא היו מכירים בגיורים אלה, וכתוצאה מכך הייתה נגרמת התבוללות של גויים בקרב העם היהודי".

הראשון לציון ונשיא בית הדין הרבני הגדול טען במכתבו כי "כבוד ראש הממשלה בהחלטתו זו מונע למעשה את הסכנה הזו ומסייע לאחדות עם ישראל. והנני לברך את כבודו, שיזכה לאורך ימים ושנות חיים מתוך בריאות איתנה ונהורא מעליא, יזכה כבודו לשובע שמחות ולהמשיך לחזק את היהדות בארץ, ולשמור על הגחלת היהודית".

אלעזר שטרן  בישיבת סיעת התנועה, פברואר 2013. יואב דודקביץ'
יוזם החוק ח"כ אלעזר שטרן/יואב דודקביץ'

נתניהו נמנע במשך חודשים ארוכים מלקבוע עמדה בסוגיית חוק הגיור. באוגוסט, למשל, נדחו ברגע האחרון שתי ישיבות ממשלה מכיוון שהנושא הנפיץ עמד לעלות בהן לדיון, דבר שראש הממשלה לא היה מעוניין בו. ההערכות במערכת הפוליטית הן כי נתניהו מעוניין לשמור על יחסי עבודה עם החרדים לקראת הבחירות הבאות משום שלאחריהן הוא יזדקק לקולות הסיעות החרדיות כממליצים אצל נשיא המדינה. נתניהו גם נפגש בחודשים האחרונים כמה פעמים עם בכירים בש"ס וביהדות התורה על מנת לאחות את הקרע שנוצר בין הצדדים על רקע העברת חוק הגיוס.

אך דווקא הח?כים החרדים לא מיהרו להתלהב מההשלכות של הקפאת חוק הגיור. כך למשל, ח?כ מאיר פרוש (יהדות התורה) אמר השבוע שמפלגתו "לא יכולה להיות זו שתחליף את סמרטוט הספונג?ה של נתניהו. הוא לא רוצה את החרדים, הוא רואה אותם בעדיפות שלישית ורחוק מזה, הוא לא הפרטנר שלנו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully