וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב נבנצל: "לא מכיר ברב שטרן כרבה של ירושלים"

22.10.2014 / 22:04

יממה אחרי שהרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית, נבחר לכהן כרבה האשכנזי של ירושלים, יוצא נגדו רב העיר העתיקה במתקפה חריפה: "שלא יזמינו אותי לאירועים שבהם הוא נוכח"

הבחירות לרבנות ירושלים. עומר מירון
הרב עמאר והרב אריה שטרן, הרבנים של ירושלים./עומר מירון

מתקפה נגד הרב הראשי אשכנזי של ירושלים: הרב אביגדור נבנצל, רב העיר העתיקה בירושלים, פרסם (רביעי) מכתב נגד הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית, שנבחר אתמול לכהן כרב האשכנזי של ירושלים. "הנני להודיע כי איני מכיר בר' אריה שטרן כרב עיר הקודש", הוא כתב לתושבי העיר העתיקה ומוסיף כי הוא "מבקש שלא יזמינו אותי לאירועים שבהם הוא נוכח. יותר איני מעוניין לדבר בנושא".

הרב נבנצל הוסיף אתמול כי "הרב שטרן לא יכול להיות הרב של ירושלים. הרבנים לאו ושפירא היו מועמדים מתאימים יותר". בסביבתו סירבו להסביר מהי הסיבה להוצאתו ופרסומו של המכתב, אך אחד מבני משפחתו ציין כי "צריך כעת לעקוב אחר ההתנהלות של הרב שטרן בענייני כשרות ונושאים נוספים אם הוא ילך בדרכם של גדולי ישראל".

גורמים ברובע היהודי העריכו כי המכתב פורסם על רקע התבטאויות ופסיקות מהעבר של הרב שטרן המוכיחות, לכאורה, שאינו מתאים לתפקיד. בלשכת הרב שטרן סירבו להגיב לדברים.

הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן הרבנים הראשיים של ירושלים עם ראש העיר ניר ברקת. עומר מירון
אחרי ההכרזה, הבחירות אתמול./עומר מירון

המתקפה של הרב נבנצל נגד הרב שטרן מצטרפת לביקורת אישית שנשמעה מפי גורמים חרדיים במהלך הבחירות לרבנות ירושלים. אותם גורמים ניסו לאורך השבועות האחרונים לטרפד את מועמדותו מאחר וסברו כי הוא אינו מתאים לכהן כרבה האשכנזי של ירושלים. לדוגמה, הביטאון החרדי-ליטאי 'יתד נאמן' פרסם סדרת כתבות נגדו.

הבוקר העיתונים החרדים התקשו לפרגן לתוצאה שספיקה מערכת הבחירות לרבנות ירושלים. כך ב'יתד נאמן' כתבו כי "בימים הקרובים יקבלו נציגי הציבור החרדי את הנחייתם והוראתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א כיצד לנהוג לאור תוצאות הבחירות".

בבחירות לרבנות ירושלים שהתקיימו אתמול בערב, זכה הרב אריה שטרן ב-27 קולות של חברי הגוף הבוחר. לעומתו, הרב משה חיים לאו שהתמודד גם הוא לתפקיד זכה ב-20 קולות בלבד. הרב עמאר, שנבחר לכהן כרב הספרדי של ירושלים זכה ב-28 קולות וגבר על רב העיר צפת שמואל אליהו, שגרף 18 קולות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully