וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה בשידור: המרן תקף את הרדיו החרדי "קול ברמה"

26.10.2014 / 10:25

התחנה המזוהה עם ש"ס העבירה בשידור חי אירוע לזכרו של הרב עובדיה יוסף ובמהלכו הרב שלום כהן תקף אותה. בתגובה, השידור הופסק והושמעה ברכה של הרב עובדיה למאזינים. המתקפה היא תוצאה של היריבות בין אריה דרעי ואלי ישי

הרב שלום כהן. יעקב כהן, בחדרי חרדים
הרב שלום כהן ואריה דרעי/בחדרי חרדים, יעקב כהן

אחדות בש"ס? הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, תקף אמש (מוצאי שבת) בפומבי את תחנת הרדיו האזורית "קול ברמה", המקורבת לתנועה. בעצרת אזכרה שנערכה לרב עובדיה יוסף אמר הרב כהן: "קול ברמה שנשמע ביללה. בר מינן מה שהוא מקלקל אותנו". הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, שישב לצדו הצטרף כשנשאל על הדברים: "וודאי. וודאי". ההתקפה שהועברה בשידור חי בתחנה גרמה למבוכה והשידור הופסק.

בתגובה, הושמע בשידור תשדיר ובו קולו של הרב עובדיה יוסף כשהוא מברך את מאזיני התחנה. מאוחר יותר, תחת הכותרת "תגובת קול ברמה" הפיצו גורמים בתחנה את התשדיר בקבוצות הווטאספ זאת במטרה למזער את הפגיעה כתוצאה מדבריו של הרב כהן. הם גם הדגישו שהתחנה הוקמה בברכתו של הרב עובדיה יוסף.

הרב יצחק יוסף: לבטל את החופש בישיבות. צילום מסך
הצטרף כשנשאל על הדברים: "וודאי. וודאי". הרב יצחק יוסף/צילום מסך

הרב שלום כהן מונה לפני מספר חודשים לכהן כנשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס במקומו של הרב עובדיה יוסף. באותה תקופה, המינוי עורר סערה לאחר שגורמים בכירים במפלגה מתחו ביקורת נגד היו"ר דרעי בטענה כי מדובר במהלך שהוא הוביל במטרה להשיג שליטה בצמרת התנועה. כך או כך, גם המתקפה של הרב כהן היא תוצאה בלתי נפרדת מהסכסוך בין אריה דרעי ובין אלי ישי.

"קול ברמה" שמתנערת באופן קבוע מהתואר המוצמד לה פעמים רבות כ"מקורבת לש"ס", מזוהה עם בכירים בש"ס ומושפעת מיחסי הכוחות במפלגה. לאלו יש גם השפעה רבה על התנהלות העובדים הבכירים בה.

כך לדוגמה, צבי עמר, אחד הבעלים של תחנת הרדיו, הוא מקורבו של ישי ובשל כך האחרון מקבל ממנה גיבוי תקשורתי. עבור ישי מדובר בהישג תקשורתי מאחר וזוהי תחנת הרדיו המאוזנת ביותר בציבור החרדי-ספרדי. לעומתו, היו"ר דרעי, מאז חזר לפוליטיקה ובעיקר מאז פטירת הרב עובדיה יוסף, לא זוכה ליחס שווה בתחנה ובחודשים האחרונים נשמעו טענות מגורמים המזוהים עמו כי התחנה פוגעת בו.

עצרת לזכרו של הרב עובדיה יוסף במלאה שנה לפטירתו. נועם מושקוביץ
לא זוכה ליחס שווה בתחנה. אריה דרעי/נועם מושקוביץ

נוסף לכך, מידי שבוע מעבירה התחנה בשידור את שיעורו של הרב שלמה משה עמאר, מי שהיה עד לפני שנה הרב הראשי ומכהן בימים האחרונים כרבה של ירושלים. עמאר, מזוהה עם ישי ומסוכסך עם דרעי ושידור שיעורו השבועי מעיד על יחסי הכוחות הברורים בתחנה. יחסי הכוחות הללו היו יודעים עד כה בעיקר לאנשי ש"ס והרדיו, המתקפה של הרב כהן חשפה גם למאזינים טפח בקשר בין מאבקי המפלגה לרדיו.

גורם בש?ס הכחיש את הקשר בין דבריו של הרב כהן ליריבות בין דרעי לישי ואמר כי ההתקפה לא תוכננה מראש. עם זאת, הגורם הסביר כי דבריו נאמרו מאחר ומאז פטירת הרב עובדיה יוסף התחנה הידרדרה בקו הרוחני שלה ולדוגמה ציין כי בשידוריה החלה להציף שאלות סביב הוראות של רבנים בנושאים שונים, דבר שלא היה קיים בתקופת חייו של הרב עובדיה.

בתוך כך, מבוכה נוספת נרשמה אמש כשלושה מבניו של הרב עובדיה, הרבנים דוד, אברהם ומשה נעדרו מהאזכרה לזכר אביהם. השניים האחרונים מזוהים יותר עם ישי לעומת הרבנים יצחק יוסף ושלום כהן שהשתתפו בכינוס, מזוהים עם דרעי. בסביבתם של הנעדרים הסבירו כי הם נעדרו בגלל חגיגה משפחתית, אך ציינו כי ללא ספק המצב בתוך המפלגה נותן את אותותיו גם במשפחת יוסף.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully