וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הומואים עם ילד? יש רבנים שיאחלו מזל טוב

2.11.2014 / 9:43

הוא טוען שאין איסור הלכתי לתת זכויות להומואים. חושב שהרבנות מתנהגת בבריונות כשלא מאפשרת לגייר ילד של זוג הומואים. לא מכיר פתרון הלכתי לנושא אך מקווה שעוד 20 שנה ההלכה תהיה גמישה יותר. הרב ד"ר מיכאל אברהם, בריאיון לאתר כמוך על הלכה והומוסקסואליות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב ד"ר מיכאל אברהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא נגד חוק שאוסר נישואין חד- מיניים, תומך בחוק הפונדקאות, אומר שאזהרת משרד הבריאות נגד טיפולי המרה להומואים הם "חלק מתעמולה ליברלית אלימה", סבור שלהומואים יש מקום בחברה הישראלית יותר "ממחללי שבת" או "אוכלי טריפות" וטוען שהרבנות הראשית מתנהגת בבריונות כשאינה מאפשרת לגייר ילד של זוג הומוסקסואלי דתי.

הכירו את הרב מיכאל אברהם, ד"ר לפיזיקה, ששום תיוג מחנאי לא מכיל אותו אך בנושאים שנויים במחלוקת יש לו הרבה מה לומר והוא בכלל לא מתבייש. הרב אברהם עבר מסלול חינוך דתי ובמהלך לימודיו בישיבת ההסדר עזב לצבא, התרחק מהדת, ומאוחר יותר חזר אל התורה דרך העולם החרדי. הוא כיהן כרב בישיבת ההסדר בירוחם וכיום הוא מלמד במכון הגבוה לתורה שבאוניברסיטת בר-אילן ובמקומות אקדמיה נוספים.

כשהוא נשאל על היעילות של טיפולי המרה להומואים והאם בכלל יש חובה לנסות טיפולים אלו, הוא מחלק את התשובה לשני חלקים. "שאלת היעילות של הטיפולים הללו היא שאלה מדעית, ולמיטב שיפוטי גם שם אין מידע ברור ומוסכם ואם אכן יש סיכוי שטיפול כזה יעזור, דומני שיש חובה הלכתית לנסות זאת כדי להימנע מהגעה לאיסור משכב זכר וכדי לקיים מצוות פרו ורבו בקידושין".

הומו דתי שעבר טיפולי המרה. מערכת וואלה!
שאלת היעילות של הטיפולים הללו היא שאלה מדעית/מערכת וואלה!

לסוגיית ההומוסקסואליות הוא נדרש בריאיון מקיף שהעניק בריאיון מקיף שהעניק לאתר עמותת "כמוך - הומואים דתיים אורתודוקסים". בין היתר, הוא גם התייחס לאזהרה האחרונה של משרד הבריאות נגד טיפולי ההמרה להומואים, "זה חלק מהתעמולה הליברלית האלימה והאמוציונלית בנושא הזה", הוא אומר, "תעמולה ואמוציונליו?ת תמיד מפריעים לנהל דיון, כך הוא במקרה זה וכך גם במקרים אחרים. באשר לגיבוש הערכים שאליהם כל אחד מאתנו מחויב, לא הייתי ממליץ לפנות למשרד הבריאות או לכל משרד ממשלתי אחר, וגם לא למועצת הפסיכולוגים, ופחות מכולם לשרת הבריאות".

אברהם טוען שרבנים, בעיקר חרדים, שאומרים להומואים דתיים "תתחתנו וזה יעבור" צריכים לעשות זאת רק לאחר בדיקה של הנתונים והממצאים המדעיים. "תחושתי שיש רבנים שאומרים זאת רק בגלל שלדעתם האיסור בתורה פירושו שניתן להתגבר. לגישה המופרכת הזאת אני מתנגד". ובכל זאת לדעתו הומו שמתחתן עם אישה מבלי שסיפר לה קודם על נטיותיו המיניות - שיקר לה, "יש בכך 'מקח טעות'".

על אף הפתיחות שמגלה ד"ר אברהם בשיחה שעוסקת בהומוסקסואליות ובפרט בהומואים הדתיים הוא דווקא מעביר ביקורת מרומזת על אלו שעוברים להתגורר יחדיו. "אני לא מבין מדוע חיים ביחד מקילים עליהם. זה רק מגביר את הסיכוי להגיע לאיסור. זה כמו אדם שמתאווה לעריות ונתיר לו משום כך ייחוד. זה גם פחות מותר וגם לא מ?קל אלא דווקא יותר מכביד". יחד עם זאת, הוא גם טוען שאין פתרון הלכתי עבור הומו דתי, "מה הפתרון לקלפטומן? מה הפתרון לחולה סרטן? יש בעיות לא פתירות. ואציין שאיני עושה כאן השוואה במובן שכל אלו מחלות".

לדבריו, "אין שום איסור על זוג חד-מיני לגדל ילד, האם יש איסור על שני עבריינים לגדל ילד? איני מכיר איסור כזה. האם למחללי שבת או אוכלי טריפות מותר לגדל ילד? אז גם להומוסקסואלים מותר. ואם מותר, לא ייתכן שימנעו מהם. לדעתי יש לעגן זאת בחוק במדינה דמוקרטית". כשאברהם נשאל האם יש לעגן נישואין חד מיניים ופונדקאות לחד מיניים בחוק הוא אומר כי "אם מדובר בהכרה בקשר זוגי כזה כנישואין לעניין מתן זכויות בחוק - זה אפשרי. יש איסור במעשה, אבל אין איסור לתת להם זכויות".

חתונה של הומואים דתיים. באדיבות המצולמים
לא מבין מדוע חיים ביחד מקילים עליהם./באדיבות המצולמים

למה אלוהים יצר אפשרות של משיכה חד מינית?

"ייתכן שהקדוש ברוך הוא מעוניין בחוקי הטבע הקיימים - הרי הוא יצר אותם - וההומוסקסואליות היא תולדה הכרחית שלהם, ולכן אין מנוס מזה גם אם הוא לא מעוניין בזה. זוהי תשובה אפשרית לכל הרוע שקיים בעולם, אם כי כמובן זה מזקיק אותנו להיכנס לשאלה האם הקדוש ברוך הוא יכול להיות כפוף לאילוצים. לדעת הרבה ראשונים הוא בוודאי כפוף לאילוצים לוגיים גם אם לא לאילוצים מדעיים".

במהלך הריאיון טוען הרב אברהם כי יש להפריד בין דת ומדינה, על כך שאין מניעה לגייר ילד של זוג הומואים דתי ולכך שהקביעה בחברה הדתית שהומוסקסואליות היא מחלה זו קביעה נורמטיבית שאין בה שום פסול אך גם אין בה חשיבות או משמעות מסוימת. הוא גם קובע כי חובה לדבר על נושא ההומוסקסואליות במערכת החינוך הישראלית וההומואים צריכים להיות חלק בלתי נפרד מאתנו.

"להיות חלק מהחברה פירושו שאין להתייחס אליהם בשונה ממחללי שבת או אוכלי טריפות. להפך, כפי שהסברתי העבריינים ההם חמורים מההומוסקסואלים, שהרי פחות קשה להם. אבל אין זה אומר שמתבטל האיסור ההלכתי והרעיוני לשלוח לפנינו ש"ץ שעובר עבירות - ובפרט אם זה מוצהר ובפרהסיה. כל כללי ההלכה ועקרונות המטא-הלכה בעינם למרות האמפתיה. לכן אין לשלוח מישהו כזה להיות ש"ץ, כמו שלא אשלח לשם כל עבריין אחר. לעומת זאת, לגבי עלייה לתורה איני רואה שום מניעה. וכי אם אדם עושה עבירה אחת הוא מנוע מלעשות מצוות? שוב, מה זה שונה ממחלל שבת או אוכל טריפות?".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully