וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור האמיתי מאחורי רדיפת הרב פינטו"

3.11.2014 / 15:01

במאמר שפרסמו חסידי הרב פינטו בעלון שבת שהופץ בבתי הכנסת, תוארה השתלשלות הפרשייה שבה הוא מעורב. לפי גרסתם, הרב שיתף פעולה עם המשטרה למרות שנהגה בו ובאשתו באטימות

הרב פינטו בשיעור בישיבת "שובה ישראל" באשדוד. "שובה ישראל", מערכת וואלה! NEWS
הרב פינטו בשיעור בישיבת "שובה ישראל" באשדוד/מערכת וואלה! NEWS, "שובה ישראל"

"הסיפור האמיתי מאחורי מסע הרדיפה של משטרת ישראל נגד רבי יאשהיו יוסף פינטו", תחת כותרת זו, הסביר "מטה הפעולה למען כבוד גדולי ישראל" את השתלשלות פרשת הרב פינטו, במאמר נרחב שהודפס בעלונים אשר הופצו בשבת האחרונה בבתי כנסת בדרום הארץ.

המאמר שתוקף את בכירי המשטרה, נפתח בשבח על הרב פינטו: "בעל אהבה ללא סייגים לכל יהודי". חסידיו גם מתארים את העלייה לרגל של אנשי עסקים וקציני משטרה לחצרו. "הכוח האדיר וההערצה חוצת המחנות שהופנו אל הרב היו לצנינים בעיניהם של אנשי השלטון. הידיעה כי קצינים בכירים אינם עושים צעד בחייהם מבלי להיוועץ ברב הטריפה את דעתם של גורמים במשטרה".

חסידי הרב שכתבו את המאמר מתארים את השתלשלות הפרשה שהחלה בחקירת ה-FBI בארצות הברית: "בסמיכות לאירועים בארצות הברית פנה שר המשפטים דאז יעקב נאמן אל מזכירי הרב וביקש להיפגש עימו בדחיפות ואמר לו באותה פגישה ברוח הדברים דלהלן 'תפסיקו באופן מידיי לדבר עם FBI, זה מסוכן לכם, יהרסו אתכם'. לאחר מכן יצר נאמן קשר עם עורכי הדין שניהלו את הפרשה בארה"ב וביקש את חומרי החקירה נגד חבר הקונגרס, מובן שהתנהגות זאת אינה עומדת בכללי ההתנהלות הצפויה משר משפטים".

לפי הכותבים, מיד לאחר אזהרתו של נאמן, ראש היחידה לפשעים בין לאומיים יצר קשר עם הרב חיים איפרגאן וביקש ממנו, "להפסיק לדבר עם הFBI".

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
מנשה ארביב/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחסיו של הרב עם קציני המשטרה ארביב וברכה מתוארים גם הם במאמר, "ארביב הוא אחד הקצינים שהגיעו לחצר הרב באופן קבוע. כשהתפוצצה הפרשה בארה"ב חש ארביב מבוכה הוא לא ידע שכל תמיכה מדווחת לרשויות, ארביב שהבין שהרשויות בארה"ב נחשפו לעזרה שקיבלו הוא ובני משפחתו. הוא יצר קשר עם אפרים ברכה וסיפר לו על כך שהעזרה שקיבלו השניים מוכרת לרשויות בארה"ב". הכותבים מסבירים כי השניים חששו להיחשף ולספר לממונים עליהם על התמיכה שקיבלו מהרב ולכן הם בחרו להפוך את הקערה "ולהתלונן על 'שוחד'" כביכול.

עוד מתואר, כי סמוך לנסיעת הרב פינטו ואשתו לארגנטינה, צלצל ברכה אל הרבנית וביקש ממנה לחזור באופן דחוף לישראל. במוצאי שבת הגיע ברכה מצויד במכשיר הקלטה אל הרב וביקש לדבר איתו, "כל זה קרה" נכתב במאמר, "שמונה ימים לאחר שהרבנית עזרה לברכה עבור טיפולים לבן המשפחה שלו".

לפי המאמר, הפרשה פרצה לפני שנתיים בעוד הרב היה בדרכו לשיעור באשדוד. הרב פינטו ענה לשיחת טלפון מנציג המשטרה שבו התבקש לבוא ולענות על כמה שאלות. כשהגיע הרב, הוא נשאל אם ברכה קיבל סיוע מהרב ולאיזו מטרה, "כן, עזרתי לרבבות אנשים וגם לאיש שנקבתם בשמו. אפרים ברכה היה בן קהילה, היה איתנו בקשר 15 שנים, לפעמים התקשר חמש ושש פעמים ביום והתייעץ אתנו בענייניו האישיים". לפי המתואר הרב דרש שיזמינו את ברכה אך זה לא נעשה.

"האדריכל של העלילה ומי שרקם הכל הוא מנשה ארביב האיש שנחשף ראשון במסגרת רשימת התמיכות המתועדת שקיבל הFBI. חלפו ימים והתברר כי הוא זה שעמד במסע נגד הרב בתמורה לקידומו בהמשך למפקד יחידת להב למרות היותו קצין בינוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבנית דבורה פינטו)/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב מתואר כמי ששיתף פעולה עם המשטרה למרות שהיא נהגה בו ובאשתו ברשעות ובאטימות. חסידי הרב פינטו מפנים אצבע מאשימה לעבר המפכ"ל דנינו בכך שנתן אפשרות להעליל עלילה נגד הרב רק כדי שהפרשיות המביכות של קצינים אחרים במשטרה לא יתפרסמו בתקשורת.

לדברי חסידי הרב, היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין נדהם מהחומרים שהגיעו לידיו והורה על פתיחת חקירה באופן מיידי ואז ניצב ארביב התפטר מתפקידו בבושת פנים כשהוא מודה בחצי פה באישומים המיוחסים לו. "בסופו של דבר, כשהתיק עמד להסתבך עוד יותר מבחינת המשטרה שלחו לרב מסר שאם הוא לא יחתום על עסקת טיעון הרבנית תועמד לדין".

נאמני פינטו סבורים כי "מכיוון שמדובר בכתב אישום רעוע ובעדים שהם עצמם נאשמים, ברור שבמקרה החמור יוטלו עבודות שירות ולא יותר".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully