וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ליריבות בש"ס? אריה דרעי ואלי ישי נפגשו

5.11.2014 / 0:27

שני היריבים הפוליטיים של התנועה נפגשו לראשונה זה שנה. זאת, לאחר שדרעי הציע לישי לעבוד איתו יחד וישי נענה לבקשה. מקורבים לשניים: "הפגישה לא עסקה בנושאים מהותיים. הייתה אווירה טובה"

דרעי וישי נפגשו: "בוחנים דרכים לשמור על ש"ס". עומר מירון
אלי ישי ואריה דרעי/עומר מירון

האחדות בדרך? יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש הערב (שלישי) עם יריבו הפוליטי, חבר הכנסת אלי ישי, אף הוא מש"ס. פגישתם של השניים, שלא נפגשו זה שנה, נמשכה יותר משעה ועסקה בסכסוך ביניהם. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הציע דרעי לישי לעבוד אתו יחד.

הפגישה התקיימה לאחר שישי שיגר מסר לדרעי שהוא מעוניין בפגישה עמו. זאת, לאחר שבכנס של פעילי המפלגה, שנערך בסוף השבוע בצפון, פנה אליו דרעי מול אנשי התנועה וביקש ממנו לסיים את הסכסוך ביניהם.

"אלי, אנחנו רוצים לעבוד יחד", אמר לו דרעי, "אתה השותף הבכיר ביותר שיש לנו ולי ובאופן אישי ויש לי אמון מלא, אני רוצה להמשיך לעבוד אתך. תן לנו צ'אנס, תעבוד אתנו. לא רק שכבודך ומעמדך יישמר, את כל האפשרויות שיש לנו ניתן לך כי ביחד זאת טובת התנועה".

זמן קצר לאחר הפגישה, אמרו מקורבים לשניים כי היא "עסקה בעיקר בהפשרת הקרח ופחות בנושאים מהותיים. הייתה אווירת טובה והם סיכמו על שיתוף פעולה מלא".

נשיא המדינה בפגישה עם הרב עמאר על רקע סוגיית חוק טל. עומר מירון
ביקש להרחיקו מישי. הרב עמאר/עומר מירון

ישי אומנם לא דחה את רצונו של דרעי לפייסו ונענה בחיוב לחיזור הפומבי אחריו, אך מוקדם עוד להעריך האם הסכסוך בין שני היריבים הפוליטיים הגיע לסיומו. עם זאת, בסביבת ישי אמרו בסוף השבוע כי הוא חושש מכך שדרעי "יפגע בו כפי שעשה לאחר שמונתה שלישיית ההנהגה בש"ס מיד אחרי חזרתו לפוליטיקה".

זה לא צעד הפיוס הראשון של דרעי בש"ס. בתקופה האחרונה ביצע דרעי כמה צעדים נוספים בתוך מפלגתו המשוסעת, חלקם נכפו עליו כעובדה מוגמרת. כך למשל, בבחירות לרבנות ירושלים שהתקיימו לאחרונה, הוא נאלץ לתמוך במועמדותו של הרב שלמה עמאר, שנכפתה עליו.

לשם כך, הוא הוביל פגישת פיוס עם הרב הראשי יצחק יוסף, המזוהה עמו, ושוחח עם הרב עמאר, שעה קודם בחירתו. זאת, על אף הסכסוך והיחסים העכורים בין השניים, מאז פטירת הרב עובדיה יוסף. בתמיכה הפוליטית ברב עמאר לרבה של ירושלים, ביקש דרעי להרחיקו מישי, שעלול בעתיד לבצע נגדו צעדים פוליטיים ולקבל ממנו את את הגיבוי הרוחני לכך.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully