וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העדה החרדית": שפיכות דמים - בגלל העלייה להר הבית

6.11.2014 / 13:28

יממה לאחר פיגוע הדריסה, רבני "העדה החרדית" תקפו את העולים להר הבית וטענו כי הם "מביאים עלינו שנאה ושפיכות דמים". עיתון חרדי: "הם מספקים לצמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות"

הר הבית בירושלים. GettyImages
הר הבית/GettyImages

יממה לאחר פיגוע הדריסה בירושלים, רבנים חרדים טוענים כי ההסלמה בעיר שגבתה עד כה הרוגים ומספר רב של פצועים, היא תוצאה ישירה של פעילות יהודים למען העלייה להר הבית. רבני הזרם הקיצוני של "העדה החרדית" אמרו כי עליית היהודים גורמת "תסיסה רבה בקרב גויי הארץ, ושפיכות דמים".

בפסק הלכה שפרסמו בצהריים (חמישי) קראו הרבנים שלא לעלות להר הבית. "לאור ריבוי המתפרצים בעוון פלילי זה", כתבו, "אנו חוזרים ומחזקים את האיסור החמור.. וכי הנכנס למקום המקדש בזמן הזה - חייב כרת. וחמור הדבר שבעתיים שהעלייה להר הבית ופרסומו מביא בכנפיו תסיסה רבה בקרב גויי הארץ, ושפיכות דמים".

ראש אב בתי הדין של "העדה החרדית", הרב משה שטרנבוך, הסביר היום כי פעילותם של פעילים למען העלייה להר הבית גבתה קורבנות ועוד עלולה לגבות בהמשך "עד שיסקלו ידם מהר הבית". לדברי שטרנבוך, הנחשב למספר 2 ב"עדה החרדית", "זה מביא שנאה לא עלינו, שכמה קורבנות לדאבוננו כבר נגרמו מזה, ועוד הודיעו שיוסיפו עוד לגבות קורבנות עד שיסלקו ידם מהר הבית".

הרב משה שטרנבוך. Creative Commons
הרב משה שטרנבוך./Creative Commons
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבני "העדה החרדית" הם לא היחידים שחושבים שלפעילות היהודים למען עלייה להר הבית יש קשר ישיר להסלמה האחרונה בבירה. מאמר המערכת שהתפרסם הבוקר (חמישי) בביטאון החרדי-ליטאי "יתד נאמן", קשר אף הוא בין הדברים. "אלה שמנסים לעלות להר הבית הם אלה שמספקים לערפדים צמאי הדם את התירוץ לפרוע פרעות בישראל", נכתב בו, "הם פורשים לרגלי המפגעים שטיח אדום, שעם התלהטות הרוחות הוא מאדים מדם. הם לא יירגעו, עד שיותירו מאחורי פעולותיהם, אדמה מדינית חרוכה אחרי שירושלים שיושבת גם כך על חבית של חומר נפץ, תבער באש של שנאה".

עם זאת, כותב המאמר גינה את ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק בשבוע שעבר, אך טען כי הפעילים למען העלייה להר הבית "הינם בבחינת רודפים של כלל ישראל". עוד נכתב במאמר כי הם "חוטאים ומחטיאים את המטרה ואת הרבים. כל מי שביכולתו חייב לפעול בנושא. ממשלת ישראל חייבת לסגור את ההר. זו לא רק סכנה ביטחונית נוראה. החמור יותר זו ההכשלה הנוראה של יהודים בחמורים שבאיסורים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully