וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים: חסידי הרב פינטו יוצאים לרחובות

11.11.2014 / 15:00

חסידיו של פינטו, המואשם במתן שוחד, הקימו מטה שמתכנן שורה של צעדי מחאה נגד "הרדיפה המתמשכת נגדו" וביניהם קמפיין מאסיבי בחוצות וברשתות החברתיות, הפגנה ומשמרות מחאה. הצצה

צילום מסך

קמפיין חוצות, הפגנה מול המטה הארצי של המשטרה, משמרות מחאה מול משרדי יחידת להב 433 בלוד, סרטונים ודפי תמיכה ברשתות החברתיות. אלו הם רק חלק מצעדי המחאה המתכוננים של חסידי הרב יאשיהו פינטו, המואשם במתן שוחד לראש היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרה, תת-ניצב אפרים ברכה, נגד מה שהם מכנים "רדיפה נגד הרב ומשפחתו".

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עם פינטו, הוא יודה במתן שוחד לברכה, ובתמורה הוא ישמש עד מדינה נגד ראש יחידת להב 433 לשעבר ניצב מנשה ארביב, החשוד בקבלת שוחד. מקורבי הרב טוענים כי יש לחקור גם את ברכה, בחשד לקבלת שוחד. עתירה בעניין הוגשה ובית המשפט צפוי לדון בה בקרוב.

עד כה נמנעו חסידי הרב להפגין עבורו בפומבי, ומלבד מסרים בתקשורת, הם לא עשו דבר. גורמים בחצרו של פינטו, המעורבים בתכנון המאבק, סיפרו כי קבוצה של חסידי הרב ממיאמי התחייבו לעמוד מאחורי ההוצאות הכלכליות שכרוכות במאבק, זאת ככל הנראה מתוך מטרה לשמר את מעמדו כרב בכיר ומשפיע, מעמד שמעט נפגם לאחרונה. מטרה נוספת היא ניסיון להשפיע על ההחלטה לחקור את תת ניצב ברכה.

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תת ניצב אפרים ברכה./נועם מושקוביץ

"שנתיים ציפינו שהמערכת המשפטית תפסיק לחפות על קצינים מושחתים", מסביר בן ציון עטיה, מחסידי הרב שעומד בראש מטה המאבק, "שיאפשרו לגוף בלתי תלוי כמו מח"ש לחקור באומץ את כל החשדות והעדויות שקושרות את ברכה למעשים חמורים נגד הרב יחד עם חברו מנשה ארביב. לצערנו", הוא הוסיף, "מערכת המשפט מפחה על ברכה ומסרבת לבדוק את האשמות.

"הגענו לקו האדום, עם ישראל אתנו ואלפים שנעזרו על ידי הרב והרבנית, לא מתכוונים להחריש עוד. הרב אסר עלינו לעסוק בעניין אבל כשאנחנו רואים את האכזריות של מערכת המשפט בישראל, אנחנו צועקים בקול רעש גדול: 'הרב פינטו, רב שמחל על כבודו, כבודו אינו מחול'".

לדברי חסיד נוסף של הרב פינטו, "כל עוד שהרב והרבנית לא שילמו במחיר הבריאותי שלהם, עמדנו בצד. מאז שהם סובלים, אנחנו מתכוונים לצאת לרחובות ולהילחם על כבודו וכבוד משפחתו. לא ייתכן שהמשטרה והמדינה תעלים סיפור שלם מעיניי הציבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"משלמת מחיר בריאותי". הרבנית דבורה פינטו/מערכת וואלה!, צילום מסך

את המאבק פתחו חסידי הרב באינטרנט ולצורך כך הם הקימו עמוד תמיכה ועדכונים בפייסבוק וגייסו בינתיים יותר מ-1,000 בני אדם שצילמו סרטונים ובהם הם מדברים למען הרב. שרית וענונו, אמו של סמל בן וענונו, לוחם גולני בן 19, שנהרג בסג'עייה במהלך "צוק איתן", היא אחת מאלה שהצטרפו למאבק למען הרב. הבוקר היא כתבה בפייסבוק: "אני מבקשת ממך בן יקר שלי, תבקש רחמים על רבי יאשיהו יוסף פינטו הצדיק כפי שאבא ביקש ממך בהספד".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully