וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני ירושלים רוצים לשכה מפוארת, רכב, יועצים ועוזר אישי

16.11.2014 / 9:39

כמעט חודש אחרי שנבחרו לתפקיד, הרבנים החדשים לירושלים, עדיין בעיצומו של משא ומתן מול המועצה הדתית שלא ששה לקבל את דרישתם. דובר הרב שטרן: "נהוג בלשכותיהם של אנשי ציבור רבים"

הבחירות לרבנות ירושלים. עומר מירון
הרבנים עמאר ושטרן./עומר מירון

יותר מעשור הסתדרה ירושלים בלי צמד הרבנים שנבחרו זה עתה. את זה ידענו, ואף שמענו לא אחת לאורך מערכת הבחירות הסוערת שקדמה לבחירתם. אבל כעת מסתבר שלא רק בלי רבנים הסתדרה ירושלים, אלא גם בלי לשכה מפוארת, עוזר אישי, נהג או יועצים הלכתיים. בדיקה מגלה כי כמעט חודש אחרי בחירתם, הרבנים החדשים, עדיין בעיצומו של משא ומתן מול המועצה הדתית שלא ששה לקבל את דרישתם.

ממידע שהגיע לוואלה! יהדות עולה כי הרב האשכנזי אריה שטרן, דרש עבור מילוי תפקידו: לשכה, ראש לשכה, רכב, נהג, 3 יועצים הלכתיים ומשרד לעוזר האישי. בסביבתו אף התעקשו שהרכב שיקבל יהיה "מכובד ונוח", והציעו את הדגם החדש של סקודה סופרב. רוב הבקשות של הרב נענו בשלילה, ובמועצה הדתית הסבירו לו כי הוא זכאי רק לתקן אחד של עוזר או נהג בלבד ולרכב שעלותו החודשית בעסקת ליסינג תהיה לא יותר מ-3,000 שקלים.

דוברו של הרב שטרן הסביר בתגובה כי "עם כניסתו לתפקיד נודע לנו להפתעתנו כי התקציב היחיד העומד לרשות הרב הוא אך ורק לכיסוי הוצאות שכרו, ללא תקציב לאנשי צוות ולמטרות נדרשות נוספות. וזאת, בעקבות העובדה שבירושלים לא כיהנו רבנים ראשיים בעשור האחרון". הוא הוסיף כי "הרב רואה בתפקידו את משימת חייו ובכוונתו לקדם שורה של מטרות לרווחת תושבי העיר ועל כן הוא סבור כי לשם הוצאות תוכניותיו אל הפועל יש צורך בצוות שיעמוד לרשותו ויסייע לו בכך, כפי שהדבר נהוג בלשכותיהם של אנשי ציבור רבים בשירות הציבורי בישראל".

מבחן השוואתי שברולט מאליבו מול סקודה סופרב. קובי ליאני
דרשו סקודה סופרב./קובי ליאני

לעומתו, הרב הספרדי "הראשון לציון" שלמה עמאר, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל, כמעט ולא הציג דרישות עבור מילוי תפקידו. גורם במועצה הדתית העריך כי הסיבה לכך היא שירותו הקודם בשירות הציבורי, "הרב עמאר יותר מנוסה בשירות הציבורי, היה קל יותר להתאים את הציפיות שלו למציאות".

עם זאת, בסביבתו של עמאר דרשו עבורו לשכה גדולה ומפוארת יותר מזו הקיימת. רעייתו מזל עמאר הגיעה לאחרונה למועצה הדתית בכדי לבדוק את המקום והסביבה שבה יעבוד בעלה ולדברי גורם המעורה בפרטים "היא נחרדה". גורם אחר ציין כי הדרישה ללשכה גדולה ומכובדת יותר מעכבת בינתיים את כניסת שני הרבנים ללשכותיהם. עם זאת, הוא העריך שבשבועות הקרובים יימצא לכך פתרון.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully