וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנח"ל החרדי: לימוד תורה בפקודה

27.11.2014 / 16:25

המג"ד החדש של "נצח יהודה" גדוד הנח"ל החרדי, הורה על יום לימוד בכל חודש. הנוהל מצטרף לנוהל סיום מסכת בסיום כל אירוע משמעותי בגדוד. "סמל ומופת לשילוב נכון בין שמירת מצוות לשירות בצה"ל"

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
טקס השבעה של הנח"ל החרדי./נועם מושקוביץ

על רקע הדיונים סביב ההדתה בצה"ל, סגן אלוף אורי לוי, המפקד החדש של גדוד "נצח יהודה" של הנח"ל החרדי, ממשיך להנהיג קו תורני: השבוע פקד לוי כי בגדוד ייערך יום לימוד תורה בכל ראש חודש, החל מראש חודש הבא - חודש טבת. נוהל זה מצטרף לנוהל סיום מסכת בסיום כל אירוע משמעותי בגדוד, אותו קבע סא"ל לוי עם כניסתו לתפקיד.

לפי הנוהל החדש, מאות מחיילי גדוד הנח"ל החרדי יתכנסו באחד מהמוצבים של הגדוד מידי חודש, ללימוד תורה בנושאים תורניים שונים. כך, למשל עבור ראש חודש כסלו ייבנה לוח זמנים של שיעורים בנושא חנוכה, גבורה ונסים, בעוד ראש חודש שבט יעסוק בפירות הארץ.

כאמור, נוהל זה מצטרף לנוהל חדש של סיום מסכת בסיום כל אירוע משמעותי בגדוד. כחלק ממנו, התקיים ביום שני ערב גיבוש מיוחד לכבוד ראש חודש כסלו עבור 120 לוחמי פלוגת חוד, בו התקיים גם טקס סיום מסכת.

טקס השבעה של הנח"ל החרדי בגבעת התחמושת, מאי 2013. נועם מושקוביץ
חיילים בנח"ל החרדי./נועם מושקוביץ

רבני עמותת הנח"ל החרדי, המלווים את החיילים החרדים במהלך שירותם, ברכו על ההחלטה של סא"ל לוי. "גדוד נצח יהודה הוא סמל ומופת לשילוב הנכון בין שמירת תורה ומצוות ושמירת אורח החיים החרדי לבין השירות בצה"ל. השילוב הזה מתאפשר, בין היתר, בזכות המפקדים של הגדוד לדורותיהם והמפקד הנוכחי, סא"ל לוי, שהקפידו תמיד - לצד השיפור המתמיד בביצועים הצבאיים של הגדוד - להעלות כל העת גם את רמתו הרוחנית, בבחינת 'מעלין בקודש', כדברי חז"ל".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully