וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתות נפרדות לא יקדמו את ביה"ס, להיפך

8.12.2014 / 11:37

גם בביה"ס של ילדכם מנסים להקים כיתות נפרדות כבר מכיתה א', בתירוץ של כך נצליח לכאורה להביא אוכלוסיות חדשות? אז ברשותכם, כמה מילים מניסיון, מדוע זו מלכודת ששום דבר טוב לא יצא ממנה

בית הספר המשותף. עידו שחם
בית הספר המשותף/עידו שחם

הנה חלק ממצגת שקיבלנו מהורה בוועד ההורים של ממ"ד אינטגרטיבי מצוין במרכז הארץ.

בשל שינויי אוכלוסייה ואזורי רישום שגרמו לפיחות במספר התלמידים, מנסה בית הספר הממ"ד להביא אליו תלמידים חדשים. לשם כך, בית הספר מציע לתגבר את לימודי המדעים, להשיג מימון למחשב לכל ילד, להביא כמה פרויקטים מיוחדים לחיזוק אהבת התורה, לשנות את אזורי הרישום, ועוד. כל אלו נפלאים ומועילים וכולם פורטו באותה מצגת.

ואז, בין השורות, קלט אותו הורה את ההצעה הבאה שתכליתה: אם כיום יש שלוש כיתות א' מעורבות מגדרית, הרי שבשנה הבאה ניתן אופציה לכיתה אחת נפרדת. וכך יגיעו אלינו גם הורים שמאמינים בנפרד. וכך נצליח לכאורה להביא אוכלוסיות חדשות.

אז ברשותכם, כמה מילים מניסיון, מדוע זו מלכודת ששום דבר טוב לא יצא ממנה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההורים יעזבו

מדובר בבית ספר קולט עליה ואינטגרטיבי. הורים שיבואו רק בגלל ההפרדה- יעזבו את בית הספר לאחר שנתיים -שלוש, לאחר שיקלטו מי החברים של ילדיהם. ההפרדה המגדרית הינה במקרים רבים גם שם קוד להדרה חברתית וישנו מתאם סטטיסטי מובהק בין אלו שהולכים לבתי ספר ממיינים לבין אלו המאמינים בחינוך ניפרד. לא נפרט את שמות הממ"דים שבהם האוכלוסייה שרצתה ניפרד עשתה (שלא במכוון) את התרגיל הזה: הפרידה את הכיתות ולאחר שלוש שנים עזבה.

כיתת הלא מיוחסים

אותם הורים יעזבו לא לפני שלמעשה ייווצרו שלוש כיתות: אחת מעורבת, אחת לבנות ואחת לבנים. ואולם, בגלל הבניות חברתיות, הכיתה המעורבת תהפוך להיות הכיתה של הלא-מיוחסים ועד מהרה היא תיסגר. וכך, יתקבלו תוך כשנתיים, שלוש כיתות נפרדות.

עלייה באלימות

ההפרדה המגדרית תביא לעליית רמת האלימות ולירידה באקלים הבית ספרי ובמרבית הציונים. אין זו הערכה אלא ממצא מובהק מניתוח נתוני המיצ"ב השקופים כיום לעין כל. יתרה מכך, ההסללה למסלול ניפרד שיקרא "תורני" ולמסלול רגיל מעורב תיצור בעיות חברתיות וסגרגציה פנימית. אלו גם יחד, ירחיקו גם את ההורים הוותיקים שהיו בבית הספר מקדמת דנא.

מעט תלמידים

בשורה התחתונה: אחרי 5 שנים מיום פתיחת המסלול הנפרד, בית הספר יישאר עם מעט יותר תלמידים ועם ניסיונות חדשים לשקמו.

פחות מהממוצע

שמא תאמרו: אצלנו הפרידו ומה שאתה כותב לא קרה: -יתכן מאוד. אני מסתכל על התמונה הארצית ועל ממוצעים ארציים המציגים תמונה זו. ברור שתמיד יש מקומות היוצאים מן הכלל ונמצאים במקום השונה מן הממוצע.

איכות ההוראה

לשמחתנו, לאחר הכוונה ועזרה הצליחו ההורים להביא לביטול ההחלטה על ההפרדה. כעת הם מנסים לחזק את ביה"ס בצורה חינוכית אמיתית ולא באשליות שווא. בסופו של דבר, חינוך ילדינו לתורה ולמצוות תלוי באיכות ההוראה, באווירה הלימודית ובדרכי הניהול. זו הדרך.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully