וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שערורייה שבית המשפט מרשה להרוג אדם"

11.12.2014 / 19:42

הרב יעקב אריאל בביקורת קשה נגד בית המשפט שהתיר המתת חסד לחולה "שאינו נוטה למות": "לכל עבירה יש תשובה למעט הריגת אדם. שערורייה שבית משפט במדינת היהודים מרשה להרוג אדם"

מיטה בבית חולים. ShutterStock
בית המשפט התיר המתת חסד לחולה שאינו נוטה למות/ShutterStock

ביקורת רבנית קשה נגד בית המשפט שהתיר המתת חסד לחולה "שאינו נוטה למות". הרב יעקב אריאל, נשיא פורום "חותם", המאגד בתוכו שורה ארוכה של מכונים תורניים, תקף היום (חמישי) את ההחלטה ואמר כי זו "שערורייה שבית משפט במדינת היהודים מרשה להרוג אדם, אפילו במרבית מדינות העולם כולל במערב חל איסור מוחלט על קיצור חייו של אדם שאינו נוטה למות".

אריאל, מבכירי הרבנים בציונות הדתית ורבה של רמת גן אמר כי "הריגת אדם היא העבירה הגדולה ביותר שקיימת באנושות. לכל עבירה יש תשובה למעט במקרה של הריגת או רצח אדם. יש תרופות משככות סבל דוגמת מורפיום שלעיתים גורמות לקיצור חיים ודבר זה מותר, אך לגמור באבחה את החיים? איפה נשמע דבר כזה? זהו דבר נורא ואיום".

הרב הוסיף: "הייתכן שעם ישראל שמשמש כאור לגויים ושהביא לעולם את ערכי המוסר יגיד שמותר להרוג אדם? סבל הוא דבר שצריך לפתור אותו גם על ידי קיצור חיים אבל לא על ידי הריגה".

רב שיח עם הרב הראשי של רמת גן הרב יעקב אריאל, יולי 2011. עומר מירון
"זהו דבר נורא ואיום". הרב יעקב אריאל/עומר מירון

דברי הרב אריאל הינם ביקורת על בית המשפט המחוזי בתל אביב שהתיר את ניתוקו ממכונת הנשמה של חולה מחלת שרירים סופנית (ALS). הבקשה התבססה על תצהירו של הרופא וחוות דעתו של מומחה לפסיכיאטריה, ואף קיבלה את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. מדובר בחולה הראשון בישראל אשר הותרה לו המתת חסד על אף שאינו עונה להגדרת החוק "החולה הנוטה למות", הנועד למקרים בהם חולים סופניים המבקשים לסיים את חייהם בכבוד. מאז הפסיקה נותק החולה ממכשיריו ומת.

בפורום "חותם" ציינו היום בתגובה כי "אנו מצרים על החלטת בית המשפט לאשר קיצור חייו של אדם שלא כדרך הטבע. למרות שתיקון החוק של ח"כ עופר שלח (חוק המתת חסד שעל פיו יוכל חולה המוגדר כ"נוטה למות" לקבל מרשם לסם מרדים במינון ממית מבלי שהרופא יישא באחריות פלילית) לא עבר בסופו של דבר, אנו רואים עד כמה השפעתן הציבורית והתודעתית של אותן הצעות חוק על מערכת המשפט עלולות להיות הרסניות, הכל בשם ההומניזם והנאורות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully