וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שנכנס לממשלה עם מתנחלים - שותף לשפיכות דמים"

14.12.2014 / 12:15

האדמו"ר מסאטמר, רבי אהרון טייטלבוים, העביר ביקורת על החרדים שצפויים להיכנס לממשלה עם "הבית היהודי". לדבריו, המתנחלים הם "עוברי כריתות ומתגרים ברוצחים שעל ידי פעולתם, הרוצחים וחיות הטרף שופכים דם ישראל כמים"

האדמו"ר מסאטמר. מאיר אלפסי, כיכר השבת
האדמו"ר מסאטמר/כיכר השבת, מאיר אלפסי

האדמו"ר מסאטמר, רבי אהרון טייטלבוים, תקף הלילה (ראשון) את המפלגות החרדיות – ש"ס ויהדות התורה – שלדבריו מתכננות להיכנס לממשלה הבאה, עוד בטרם תוצאות הבחירות. "אם חס וחלילה החרדים ישתתפו בממשלה עם המתנחלים", אמר, "הם יהיו שותפים מלאים לשפיכות דמים וכל הבוחרים בחרדים תהיה להם שייכות לשפיכות הדמים".

האדמו"ר, אחד משני מנהיגי חסידות סאטמר, הגדולה בעולם, נאם באוזני אלפי באי האנגר הצבאי בשכונת וויליאמסבורג שבניו-יורק, "בדינר השנתי" (אירוע גיוס כספים) לטובת מוסדותיו. בדבריו הגדיר את המתנחלים "עוברי כריתות ומתגרים ברוצחים שעל ידי פעולתם, הרוצחים וחיות טרף שופכים דם ישראל כמים".

אנשי חסידות סאטמר. AP
אנשי חסידות סאטמר/AP

בהמשך טען האדמו"ר כי "כל הבוחרים בנציגים החרדים שישתפו פעולה עם המתנחלים ויעזרו להם להמשיך להתגרות באומות ששופכים דם יהודים, יש להם שייכות לשפיכות הדמים". האדמו"ר אמר כי מעבר לטענה האוסרת על שותפות עם מפלגת "הבית היהודי" בממשלה הבאה, ישנם גם איסורים להשתתף בבחירות עצמן.

סאטמר היא חסידות אנטי-ציונית שרואה בהקמת מדינת ישראל אסון, ובשלטון הציוני- אויב. היא נחשבת לחסידות הגדולה בעולם ושיטתה הקיצונית מתנגדת לקיום או השתתפות בבחירות הכלליות או המקומיות. בימים האחרונים הציעו גורמים בכירים בפלג הנוסף בחסידות, שמונהג על ידי האדמו"ר רבי יקותיאל יהודה טייטלבוים, סכומי כסף לכל אדם שיפקיד את תעודת הזהות ורישיון הנהיגה שלו ביום הבחירות ויתחייב שלא להשתתף בהליך הדמוקרטי.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully