וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה נס אנחנו הכי צריכים בימים אלו?

22.12.2014 / 10:44

לחנוכה יש את כל מה שנחוץ לחברה מתוקנת: גבורה, אור, מאבק על זהות, ובעיקר כמה ניסים טובים. מערכת צו פיוס שאלה את השופטת דליה דורנר, את הרב הראשי, את שלום מיכאלישווילי ואחרים (שמונה נרות ושמש) מהו נס שלו אנחנו זקוקים במיוחד בימים אלה

השופטת בדימוס דליה דורנר

דליה דורנר. ניב אהרונסון
דליה דורנר/ניב אהרונסון

"אם אנחנו רוצים להתאחד, הנס לו אנו זקוקים, הוא לחזור ולהתאחד סביב האני מאמין של העם הזה, קרי מגילת העצמאות. עליה חתמו חילונים, דתיים לאומיים וחרדים, ימניים, ושמאליים. הם קבעו בזאת אנחנו מכריזים על הקמת המדינה היהודית. מדינת ישראל תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום. תהא פתוחה לעלייה יהודית ולקיבוץ גלויות. תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין. זה האני מאמין של עם ישראל וסביבו אפשר להתאחד"

גדעון רייכר

גדעון רייכר. נמרוד סונדרס
גדעון רייכר/נמרוד סונדרס

"הנס שאני רוצה הוא שדוד בן גוריון, מנחם בגין ויצחק רבין, ישובו חיים לשעה קלה וישיבו לעמנו את ההשראה שאבדה"

הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל

הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו, אוגוסט 2013. יואב דודקביץ'
הרב הראשי האשכנזי הרב דוד לאו, אוגוסט 2013/יואב דודקביץ'

"הנס הכי גדול שיכול להיות עבור החברה הישראלית, הוא שנעבור את מערכת הבחירות הקרובה, בצורה שלא תגרום לרבי ישראל הכהן מחבר הספר "החפץ חיים" על איסור לשון הרע, להתבייש בנו".

גיא זוארץ

גיא זוארץ. ניר פקין
גיא זוארץ/ניר פקין

"את הדי הכעס והתסכול של הציבור אני מרגיש בכל מקום. 'אני גמרתי' הם אומרים, 'לא מצביע יותר'.אז הנה, בדיוק כאן אנחנו זקוקים לנס שירים את כולנו - נס שיעזור לנו לקום ולהשפיע. נס שיעזור לנו לא לוותר על הזכות להשפיע על חיינו. נס שיעזור לנו להאמין שאפשר לחיות כאן יותר טוב!".

הרב יובל שרלו

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה  ופעיל ציבורי בולט בזרם הדתי לאומי, יוני 2011. עומר מירון
הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ופעיל ציבורי בולט בזרם הדתי לאומי, יוני 2011/עומר מירון

"אינני חושב שלחברה הישראלית צריך לקרות נס. היא צריכה לעבוד קשה, לממש את צלם אלוקים שבתוכה, וליטול על עצמה את האחריות על מה שמתחולל בה, תוך תפילה לריבונו של עולם שיסייע בעדנו. זו הדרך שאני מכיר בחיי האמונה שלי. וממילא קשה לי לחזות מהו הנס שצריך לקרות לחברה הישראלית".

ג'ודי ניר מוזס שלום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנס העיקרי שצריך לקרות השנה, שבזכותו יירד מפלס העוינות בין החילוניים לדתיים, הוא שילובם של אנשים חילוניים ברשימות הדתיות. דבר שיקרב בין שני חלקי החברה הישראלית ויוכיח שבסוף כל ישראל אחים גם כשאיננו במצב חירום, זה כולל גם נשים כמובן. ההתבדלות מביאה לעוינות וריחוק וזה חבל, אנחנו רק כשישה מיליון יהודים כאן, חייבים להיות מאוחדים".

אברום בורג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק נס אחד קטן. ההכרה שכל בני האדם נולדו שווים וזכאים לחיות כבני חורין שווים. אין אדם ואין עם 'נבחרים' כי 'בחירה' ושיוויון הם יריבים מרים. ובעולם של שיוויון אנושי אין הבדל בין אף אדם לאחר. דתי ואישה, יהודי או חילוני. רב או ערבי".

סיון רהב מאיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הנס שאני מאחלת לנו הוא שנשמע את הקריאה העתיקה של רבי נחמן מברסלב: 'חדלו עוד מלהיות עניים. שובו אל האוצרות שלכם והיו משתמשים באוצרות שלכם'. בכל התחומים – תקשורת, זוגיות, תרבות, השפה העברית, פוליטיקה, כלכלה, סטטוסים בפייסבוק – שנשוב אל האוצרות שלנו".

שלום מיכאלשווילי

שלום מיכאלשווילי. רפי דלויה
שלום מיכאלשווילי/רפי דלויה

"אתה מבקש לדעת איזה נס צריך לקרות השנה לחברה הישראלית. שלא נתלהם –אבל צריך לאחד כמה חנוכה ביחד, ולגנוב עוד ניסים מפסח כדי שזה יקרה"

  • עוד באותו נושא:
  • חנוכה
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully