וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מיממה להתפקדות: "הבית היהודי" פונה לקול החרדיות

וואלה! יהדות

30.12.2014 / 13:08

הלילה בחצות ייסגר המפקד שנערך במפלגה הדתית "הבית היהודי" לקראת הפריימריז. בתיה כהנא דרור, קוראת לנשים חרדיות שלא מוכנות להצביע למפלגות שאין בהן ייצוג נשים להתפקד לבית היהודי: "לא ניתן להשתיק אוכלוסיה שלימה"

איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
איילת שקד ונפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013/טלי מאייר

קבוצת הנשים החרדיות "לא נבחרות, לא בוחרות" שמורכבת מנשים חרדיות שלא מוכנות לקבל את מרות המפלגות שאמורות לייצג אותן אך לא מכניסות ייצוג נשי לתוכן, התחזקה מאוד בתקופה האחרונה מרגע ההכרזה על הבחירות הקרובות לכנסת. בין תומכי הקבוצה ניתן למנות פעילות ופעילים למען שוויון בין המינים, פעילות פוליטיות, אנשי תקשורת ועוד.

ביממה האחרונה להתפקדות למפלגת "הבית היהודי", יוצאת קריאה מתוך המפלגה לצרף את קבוצת הנשים למתפקדים שירכיבו את הרשימה לכנסת ושהן יקבלו את הייצוג הנשי שאותו הן מבקשות לקבל. מי שיצאה בפניה הזו היא המתמודדת בפריימריז, יו"ר ארגון "מבוי סתום" ופעילה חברתית למען זכויות נשים, עו"ד בתיה כהנא דרור.

בתיה כהנא. אריאל אלון,
בתיא כהנא דרור/אריאל אלון

כהנא דרור מרימה את הכפפה ומבקשת מהנשים החרדיות לתת לה את קולן ולהצטרף לבית היהודי, "אני מבינה אתכן ופועלת שנים לקידום נשים מדוכאות והפעם יש לנו הזדמנות לעשות היסטוריה ולהביא ייצוג נשי אמיתי שישבור את מעגל השתיקה בו מכריחים אתכן לחיות", אמרה כהנא דרור והוסיפה כי "לא ניתן לאף אחד להשתיק אוכלוסייה שלמה שיש לה מה לומר. יש להפסיק את עוולות הממסד הדתי כנגד נשים בכלל ונשים דתיות חרדיות בפרט שהן הנפגעות העיקריות מהממסד. לעסוק בקידום נושאים של בריאות נשים, שילוב נשים בעבודות ומתן משכורות הוגנות ולא מנצלות, תגבור והנגשת שירותי הרווחה במגזר החרדי וייצוג משפטי לנשים חרדיות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully