וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב אמסלם: "הרב עובדיה היה שבוי בידי החבורה שמסביבו"

31.12.2014 / 11:00

הרב חיים אמסלם, שהודח מש"ס לפני שנתיים, טוען כי הקלטת שפורסמה השבוע היא חלק "משיטה וסגנון". לדבריו, "כואב לראות את הרב עובדיה מוסרט כשמוציאים מהפה שלו את התשובות שרצו לשמוע"

באדיבות חדשות 2

הסערה בש"ס: יו"ר תנועת "עם שלם", הרב חיים אמסלם, שהודח מש"ס לפני שנתיים, התייחס להצעתו של יו"ר המפלגה אריה דרעי להתפטר ממפלגתו ולפרוש מהחיים הפוליטיים. "הוא עובר מצב מאד עדין נפשית", אמר אמסלם, "הוא במצב של להיות או לא להיות. הישארותו או עזיבתו את המפלגה מבריחה קולות, יש שבר מאד גדול ואני משוכנע שהוא עצמו לא קיבל החלטה האם העזיבה הזו היא טקטית, זמנית או סופית".

הרב אמסלם טוען כי הקלטת שפורסמה השבוע בחדשות 2, בה הרב עובדיה מדבר בגנותו של דרעי, היא חלק מ"שיטה וסגנון". לדבריו, "כשרצו לבנות מישהו, בנו אותו וכשרצו למוטט מישהו, מוטטו אותו. כשרצו להזין את הרב עובדיה על מישהו מסוים, אז עשו את זה. אין כל חדש. החבורה סביבו השתלטה לו על החיים, הוא היה שבוי בידיהם".

"הכרתי את הרב עובדיה 40 שנה", הוסיף אמסלם, "מגיל 17 אני מחובר אליו. הייתי נאמן ביתו, אוהבו, הוא קירב אותי ואהבתי אותו אהבת נפש. ביום שנכנסתי לכנסת ראו בי גורם מאיים ומישהו קיבל החלטה להכניס אותי לרשימת החיסול ואחרי זה התחיל טפטוף בלתי פוסק לאוזנו של הרב עובדיה נגדי".

הרב אמסלם: "אני לא טרנד, אני הצבעת מחאה". דניאל בוק
"הייתי נאמן ביתו, אוהבו, הוא קירב אותי ואהבתי אותו אהבת נפש". הרב חיים אמסלם/דניאל בוק

הרב אמסלם מתאר כי השינוי שאירע היה קיצוני. "לא יכולתי לדבר איתו, להיכנס אליו או להשמיע את דבריי. אין בי כעס על כך שהרב הדיח אותי, אני בהחלט מבין שהוא היה נתון להשפעות ולחצים". לדבריו, "דמותו של הרב עובדיה קיבלה השבוע מכה כואבת. זה מעציב אותי ואת הציבור הספרדי הגדול שתמך בש"ס. לראות את הרב עובדיה מוסרט כשמוציאים מהפה שלו את התשובות שרצו לשמוע.. אני משוכנע שלפני ההסרטה, דיברו איתו ומילאו לו את הראש, הביאו אותו לומר את מה שהוא אמר. ככה בדיוק זה עבד כל השנים".

את האשמה הוא זורק בין היתר לעבר האנשים הכי קרובים לרב עובדיה יוסף, אלה שצילמו או הקליטו את הרב יוסף, "מי שהיה מסריט אותו בצורה בלתי פוסקת על מנת לעשות שימוש בחומרים, בעיניי הוא לא מאוהבי הרב. איך זה נראה שאדם בסדרי גודל של הרב עובדיה מוסרט על כל צעד ושעל? לא עושים דברים כאלה לאדם ישיש".

לשאלה האם יהיה אפשר לתקן את הנזק שנעשה אומר הרב אמסלם: "כשמותג נהרס הוא נהרס. אלי ישי מאיים להוציא עוד קלטות ועוד קופסה שחורה וכנראה שיש סדרה של קלטות. מי שעשה דבר פעם אחת יכול לעשות את אותו דבר עוד פעם".

הח"כ המודח מש"ס סבור כי תהליך התפוררותה של ש"ס אירע מהר מכפי שחשב. "ידעתי שביום פטירת הרב, חלק גדול מהמסורתיים ילכו אך לא תיארתי שש"ס תאבד ככה את הכוח בפריפריה ואצל המזרחיים בגלל מלחמת אגו בין ישי ודרעי".

משבר בש"ס. מערכת וואלה!
"ש"ס תאבד את הכוח בגלל מלחמת אגו בין ישי ודרעי"./מערכת וואלה!

הרב אמסלם רמז כי בימים האחרונים הוא בוחן את האפשרויות הפוליטיות שעומדות בפניו: "לא משאירים בידי ברירה, אני חייב לתת מענה לציבור ענק. בימים הקרובים אתן את דעתי ונכריע לאן פנינו מועדות. אני קשוב לרחשי הציבור, קיבלתי טלפונים ביממה האחרונה מהארץ ומהעולם של אנשים שאומרים לנו לאן נלך ולמי נצביע? ניתן להם מענה".

לסיום אומר הרב אמסלם כי הניסיון שנועד לשחזר את ימי שאגת אריה, בהם המפלגה קיבלה 17 מנדטים והפכה את הכישלון שבכניסתו של דרעי להצלחה, הוא "כישלון ידוע מראש". הסיבה: "הרב עובדיה היה אחד, אין שני. הם יכולים להקים אוהלים ולהקרין סרטים מהבוקר ועד הלילה, את הרב אי אפשר להחזיר"

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully