וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פטירת ה"מרן", הרב אמסלם עלה לקברו: "סולח לו"

6.1.2015 / 17:21

שבוע ויום אחרי פרסום הקלטת של הרב עובדיה יוסף, הרב חיים אמסלם, שהודח מש"ס, עלה בפעם הראשונה לקברו של ה"מרן" כדי לבקש סליחה על "שעלה בדעתי שהוא אולי מודע לעוול שנעשה לי בשמו"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

הרב חיים אמסלם, שהודח מש"ס לפני שנתיים, עלה היום (שלישי) בפעם הראשונה מאז פטירת מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, הרב עובדיה יוסף, לקברו בבית העלמין סנהדריה בירושלים כדי לבקש סליחה על "שעלה בדעתי שהוא אולי מודע לעוול שנעשה לי בשמו". אמסלם אמר את הדברים שבוע ויום לאחר שהתפרסמה הקלטת בה נשמע הרב יוסף המנוח מדבר בגנותו של יו"ר ש"ס אריה דרעי וטען כי ממנה ניתן להסיק "שהוא לא ידע".

הרב אמסלם הודח מש"ס בעקבות שורת התבטאויות עצמאיות מצדו בנושאים הלכתיים, פוליטיים וחברתיים, אשר נחשבות ליברליות לעומת עמדותיה הרשמיות של החברה החרדית. בבחירות האחרונות הוא התמודד ברשימה עצמאית משלו, אך לא עבר את אחוז החסימה. בימים האחרונים בוחן אמסלם את האפשרויות הפוליטיות העומדות לרשתו.

"40 שנה הייתי קשור למרן זצ"ל והוא היה בשבילי אבא רוחני, אהבתי אותו והוא אהב אותי", אמר אמסלם על קברו של יוסף, זאת, לאחר שעלה אליו בפעם הראשונה ולא השתתף בלווייתו. "ולמה היום? היום כשעם ישראל נחשף לפרשת ההקלטות המצערת שאני לא רוצה להרחיב בה כי אינה לכבודו של מרן זצ"ל כולם יודעים שכל שעשיתי מתוך אהבה אליו עשיתי, מרן מלמעלה משקיף ורואה ויודע זאת".

הרב חיים אמסלם מגיע לראשונה לקבר הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
הודח מש"ס בעקבות שורת התבטאויות עצמאיות מצדו בנושאים הלכתיים/עומר מירון
הרב חיים אמסלם מגיע לראשונה לקבר הרב עובדיה יוסף. עומר מירון
"40 שנה הייתי קשור למרן זצ"ל והוא היה בשבילי אבא רוחני"/עומר מירון

הח"כ לשעבר רמז כי מהקלטת שפורסמה ניתן להסיק כי מקורבי הרב עובדיה הזינו אותו במידע נגדו, "אנשיו רדפו אותי בשמו עד חורמה אבל הוא עצמו אך לשם שמים פעל מתוך צדקותו הטהורה". הוא הוסיף: "עליתי לקברו הקדוש לבקש סליחה על דברים אשר נאמרו מתוך סערת נפש בלהט הצער והכאב ואולי לא היו לפי כבודו, ואני סולח לו בלב שלם על העוול שנעשה לי".

בראיון שהעניק הרב אמסלם לפני שבוע לוואלה! יהדות טען הרב אמסלם כי הקלטת היא חלק מ"שיטה וסגנון". לדבריו, "כשרצו לבנות מישהו, בנו אותו וכשרצו למוטט מישהו, מוטטו אותו. כשרצו להזין את הרב עובדיה על מישהו מסוים, אז עשו את זה. אין כל חדש. החבורה סביבו השתלטה לו על החיים, הוא היה שבוי בידיהם".

הקלטת צולמה בתקופה כשאלי ישי כיהן כיו"ר ש"ס, וזמן קצר לפני סיום תקופת הקלון שנגזרה על דרעי בעקבות הרשעתו בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בדירת הרב נכחו אז פרט ליוסף עצמו, עוזרו האישי של הרב עובדיה, צבי חקק, בנו הצעיר משה יוסף ואשתו יהודית. משפחתו של הרב נהגה להקליט שיחות עמו, ולא מדובר בהקלטה חריגה - אלא שתוכנה חריג ודרמטי והוא חושף את היחסים המתוחים במפלגה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully