וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובלות בשלג: הסעות למקוואות הטהרה בירושלים

7.1.2015 / 15:04

מנהלי המקוואות והבלניות אינן חוששות מן השלג ויוצאות מהבית גם הערב כדי לאפשר למעוניינים לטבול במקווה הטהרה. במקביל ארגון טהרת הבית גייס נהג ג'יפ אשר יסיע נשים מביתן לכל מקווה שתבחרנה ברחבי העיר

מקווה טהרה, עבריה בגבעת שמואל. נמרוד סונדרס
מקווה טהרה, עבריה בגבעת שמואל/נמרוד סונדרס

בזמן שרבים בבירה נותרים בבית בעקבות הסערה והשלגים, נשי מקוואות הטהרה לא מאפשרות לעצמן את הפריבילגיה הזאת. הבלניות בטוחות כי גם הערב יבואו נשים לפקוד את המקוואות ולכן הן יוצאות מהבית כדי לנקות, להסיק ולהכין את חדרי הטבילה והרחצה לטובת המעוניינות בכך.

הירושלמיות אינן מסתפקות רק בהפעלת חדרי הטבילה ומודעים לקושי שיש בניידות אליהם. "ארגון טהרת הבית" נרתם לעניין ופתח מוקד אשר יפעיל ג'יפ בעל יכולת תנועה בשלג שיסיע נשים מכל מקום בעיר לכל מקווה שתבחרנה ובחזרה. הטלפון להזמנות הינו 1-800-404-144.

בהודעת הארגון אף צוין כי במקווה "ארנונה" הותקן גנרטור חירום למקרה של הפסקת חשמל אולם יחד עם זאת הם קוראים לנשים להתכונן ככל הניתן בביתן.

"ארגון טהרת הבית" עוסק בבניית מקוואות בדגש על יישובים מרוחקים כמו אבני איתן ואחרים ובימים האחרונים אף הוחל התהליך לבנית מקווה בכלא הנשים "נווה תרצה". בשיחה עם וואלה! יהדות הם אומרים כי כל המקוואות הירושלמיים פתוחים היום לציבור ומדגישים כי מערך ההסעות הינו חינמי לגמרי.

שלג נערם בירושלים, ינואר 2015. גל גינוסר, תמונות גולשים
שלג נערם בירושלים, ינואר 2015/תמונות גולשים, גל גינוסר

תוך כדי השיחה עימנו מעבירה המוקדנית בקשה להזמנה "ממושב אורה לקריית מנחם" בארגון קוראים לנהגי ג'יפים אשר פנויים לבוא ולהתנדב למערך, שכן כמות הפונות גבוהה מאוד.


במדינות הצפוניות בחו"ל, בהן מזג האוויר קר בחורף יש מקומות אשר אין בהם מקווה טהרה פעיל והמעוניינות לטבול עושות זאת במי נהר או מעיין מקומי, דבר שאינו מתאפשר כמעט בחורף. במקרים כאלו יש הנוסעים מרחקים גדולים כדי להיטהר במקווה כשר ואף נרשמו מקרים בהם טבלו במסירות נפש טבלו במי קרח גם בעיצומו של החורף.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully