וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים חרדים נגד פרקליטות המדינה: "מעודדת אלימות נגדנו"

13.1.2015 / 15:15

לוואלה! יהדות נודע כי הפרקליטות החליטה שלא לפתוח בחקירה נגד מפיצי האיורים והמודעות בקמפיין החרד"קים. חיילים חרדים בתגובה: "זריקת עידוד לאלו שנוהגים באלימות ורומסים את כבודנו"

חרד"קים. כיכר השבת
חייל חרדי הוצג כחזיר. קמפיין החרד"קים/כיכר השבת

מאז עלה נושא גיוס החרדים על סדר היום, החל קמפיין החרד"קים ("חרדים קלי דעת"), המבקש להוקיע צעירים חרדים המבקשים להתגייס לצבא. קמפיין ההסתה הוליד מעשי אלימות נגד חיילים והפך אותם לחלק ממאבק הקיצוניים נגד הכוונה לגייסם. לאחרונה קבעה פרקליטות המדינה כי אין בכוונתה לפתוח בחקירה נגד מפיצי הפרסומים שבין היתר, הציגו חיילים חרדים כחזירים.

במענה לשאלת וואלה! יהדות אישרו במשרד המשפטים כי אין בכוונת הפרקליטות לפתוח בחקירה נגד מפיצי המודעות המסיתות נגד החיילים החרדים. "ההתעמרות וההתנכלות הציבורית מצד גורמים בקהילה החרדית כלפי צעירים מהמגזר החרדי, בשל בחירתם להתגייס לצה"ל, מהווה תופעה חמורה", אמרו בתגובתם, "ואולם, הדברים מורכבים ולא תמיד הפתרון לתופעות מסוימות שפשו בחברה מצוי במישור הפלילי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיילים חרדים רודפים אחר הילדים בשכונות החרדיות. קמפיין החרד"קים/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שבחלק מהמקרים, אמרו במשרד, החליטו לפתוח בחקירה, "ביחס לרוב הפרסומים שהינם חלק מ"קמפיין החרד"קים" האמור, נמצא כי אין מקום לפתוח בחקירה או שלא ניתן למצות את החקירה, הן בשל קשיים ראייתיים, ובפרט הגעה למחוללי התופעה ולמפיצי הפרסומים וכן מיעוט מתלוננים, והן בשל קשיים בהיבט התוכני בהוכחת יסודות העבירות הנושקות לחופש הביטוי, נוכח המבחנים המגבילים שנקבעו וכן מדיניות התביעה המצמצמת".

במשרד המשפטים הוסיפו כי "יחד עם זאת, נוכח החשיבות הציבורית בטיפול בתופעה, ובפרט תקיפות אלימות של חיילים חרדים המשרתים בכוחות הביטחון, נמשיך לבחון כל תלונה שתגיע לטיפול הפרקליטות במלוא החומרה והמהירות, במגבלות הדין הפלילי, על מנת לטפל בתופעה ולצמצם את היקפה. יובהר, כי מה שמכונה כ"קמפיין החרד"קים" אינו אירוע אחד אלא מגוון רחב של אירועים ומקרים, שלא כולם הגיעו לפתחה של פרקליטות המדינה".

חיילים חרדים זעמו על ההחלטה ואמרו בתגובה כי היא תהווה זריקת עידוד לאלו שמזה שנים נוהגים באלימות ורומסים חדשות לבקרים את כבודם של החיילים החרדים. מנחם שטאובר, ממובילי המאבק נגד קמפיין החרד"קים, הוסיף כי זו "ההחלטה שתשדר לאחראים לקמפיין מסר בלתי ראוי לפיו אדם שנוהג באלימות נגד חייל חרדי הינו חסין מהעמדה לדין".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully