וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבו של ח"כ ישי: "הרב עובדיה נישק אותי בחלום"

14.1.2015 / 11:59

על רקע המתיחות בין המפלגה החדשה של אלי ישי לש"ס, סיפר הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי כי מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח התגלה אליו בחלום, חיבק ונישק אותו ואמר: 'אני אוהב אותך'

הרב מאיר מאזוז. דובי קורן,
"הוא חיבק ונישק אותי". הרב מאזוז/דובי קורן

במפלגה של ח"כ אלי ישי לא עוברים את אחוז החסימה, אך ממשיכים לחלום: מקורביו של הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ישי והסמכות הרבנית של מפלגתו החדשה, סיפרו הבוקר (רביעי) כי מנהיגה הרוחני של ש"ס המנוח, הרב עובדיה יוסף, התגלה אליו הלילה בחלום, חיבק ונישק את ידו ואמר לו 'אני אוהב אותך'. לדברי מקורבי מאזוז, "הרב איחל לו בריאות איתנה עד 120 שנה והוא התעורר".

מקורב לרב מאזוז הוסיף כי החלום שחלם "מאד מחזק את הרב סביב כל מה שקורה עם המפלגה החדשה שהקים אלי ישי בגיבויו. זה רק נותן לו כוח והוכחה לכך שהרב עובדיה איתו למרות כל ההשמצות והניסיונות להוכיח אחרת".

הרעה במצבו של הרב עובדיה יוסף: "המצב קשה". עומר מירון
הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הרב מאזוז, בן כ-70, נולד בתוניסיה ולאחר שאביו נרצח בראשית שנות השבעים על ידי מתנקש, הוא עלה לישראל והקים מחדש בבני ברק את ישיבת "כסא רחמים" שבראשה עומד. בישיבה לומדים כ-1000 בחורים. מאזוז הוא בעל עמדות ימניות שנחשב לרב בכיר בזרם החרדי-ספרדי. הוא לא חושש ממועצת חכמי התורה של ש"ס והיסטוריית יחסיו עם הרב עובדיה יוסף מורכבת. הוא לא נמנע מלחלוק עליו בעניינים הלכתיים, אך היה לו אליו כבוד והערכה גדולה. ישי מתייעץ עם הרב מאזוז בכל צעד שהוא עושה, כולל ההחלטה האחרונה לפרוש מש"ס אחרי יותר מ-30 שנה.

בשיעור שמסר לאחרונה ודבריו ממנו התפרסמו לראשונה בוואלה! יהדות התייחס הרב מאזוז למתיחות בין המפלגה של ישי לש"ס. "אנחנו לא באנו להילחם", אמר, "באנו להוסיף. כשמוסיפים כוחות לתורה, לא גונבים מאחרים. אם היה שכל, לא היינו נלחמים. אמרתי מראש לרבי אליהו ישי אל תדבר מילה על ש"ס והוא פרסם את זה בהתחלה שמי שידבר מילה נגד ש"ס יפוטר. אבל הם לא מבינים את זה. יורדים, מבזים, מחרפים".

אלי ישי, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"החלום הזה מחזק את הרב". אלי ישי/ראובן קסטרו

ה"מרן" החדש של ישי הוסיף כי מי שלא יצביע לאף מפלגה בעקבות הפילוג בתוך ש"ס הוא "ייתן כוחות לאנשים שהם שונאי תורה. אדרבה, תצביעו למקום של תורה, לחזק את התורה ואת עם ישראל. בעזרת השם שנזכה שיהיה הרבה הרבה מנדטים גם לנו גם לש"ס, לדגל וגם לאגודה. כל מי שמבין את גודל השעה ואת האחראיות, יבוא אלינו. הקדוש ברוך הוא אומר שהמפלגה הזו צריכה לקום ולקבל 8 מנדטים, 10 מנדטים, 17 מנדטים בעזרת השם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully