וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדיו של הרב עובדיה: לפתוח את צוואתו מחדש

19.1.2015 / 21:36

ילדיו של הרב עובדיה יוסף דורשים לפתוח את הצוואה המקורית של אביהם מחדש. "חשש שחשבונות המנוח רוקנו סמוך לפטירתו". עוד נטען: "קיימות שאלות לגבי הדירות שהיו רשומות על שמו"

בניו של הרב עובדיה יוסף בסוכת האבלים מחוץ לביתו שבירושלים. יותם רונן
בניו של הרב עובדיה יוסף/יותם רונן

ילדיו של הרב עובדיה יוסף דורשים לפתוח את הצוואה המקורית של אביהם מחדש, כך נחשף הערב בחדשות 10. עו"ד מטעמם של הבנים - הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, הרב דוד יוסף ובתו הבכורה עדינה בר שלום - טען במכתב ששיגר לבית המשפט כי "קיים חשש שחשבונות המנוח זצ"ל רוקנו סמוך לפטירתו".

לפי הצוואה שהותיר הרב יוסף לילדיו, את מרבית רכושו והונו, בהם, דירות, נכסים, ספרים וכתבי היד, יקבל בנו הצעיר הרב משה יוסף ואשתו יהודית. שאר רכושו של הרב והדברים שאינם מוזכרים בצוואה, ובהם הדירה שבה התגורר ברחוב הקבלן 45 בירושלים, יתחלקו בין 11 ילדיו.

אולם, לטענת המשפחה, "קיימות שאלות לגבי הדירות שהיו רשומות על שם המנוח והרבנית מרגלית יוסף. דירות אלו נמכרו בחייו של הרב ולאחר פטירת הרבנית, אבל לא ידוע איך נמכרו מבחינה משפטית ואם נמכרו כדין. אף לא ידוע היכן הופקדו הכספים שהתקבלו תמורתן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב משה יוסף ואביו הרב עובדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף התנגדות חלק מבני המשפחה, בהם הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף ובנים נוספים המכהנים כרבנים בתפקידים שונים - לקיים את הדיון בבית משפט, ניתן להעריך כי הויכוח עשוי לעבור בעתיד גם לשם, דבר שלכאורה יהווה עבורם בעיה, מאחר ובחברה החרדית לא מקובל לפנות לבית משפט כדי לפתור מחלוקות, אלא לבית דין רבני.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully