וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מאיר מאזוז: "ש"ס הולכת עם השמאל"

25.1.2015 / 9:47

פטרונו הרוחני של ח"כ ישי תקף את הח"כים של "יהדות התורה" שתקפו את המפלגה החדשה: "יש להם מריבות עד לב השמיים, שלא יתערבו". ישי שוקל מחדש לפנות למאוכזבי המפלגות החרדיות

צילום מסך

הרב מאיר מאזוז, פטרונו הרוחני של ח"כ אלי ישי, תקף אמש (שבת) את הח"כים של יהדות התורה, יעקב ליצמן ומשה גפני, בשל התבטאויותיהם לאחרונה נגד מפלגתו החדשה של ישי ולא חסך בביקורת קשה נגד מפלגת ש"ס שלטענתו הולכת עם השמאל. "כל מה שאמרו זה שקר, קנאה ושנאה", אמר מאזוז תוך שהוא מזכיר את שמותיהם של גפני וליצמן, "שיטפלו בעצמם. יש להם מריבות עד לב השמיים בין עץ לדגל (שתי הסיעות הליטאיות במגזר החרדי שנאבקות זו בזו)".

בשיעור בפני תלמידיו טען מאזוז כי אחת הסיבות לכך שהוקמה המפלגה החדשה לה הוא מעניק גיבוי רוחני היא כי "ש"ס הוציאה מכלל ישראל אנשים מסוימים והולכת אחרי השמאל, אז אין לנו ברירה. אלי ישי לא בא להרוס את עולם התורה, אלא ההפך, בא לבנות אותה. אנחנו חייבים לקרב את הימניים, לקרב את המתנחלים, לקרב את החב"דניקים, הסרוגים והחיילים. לא נזרוק אותם לזרועות של אנשים אחרים. המפלגה החדשה תקום על אפם ועל חמתם של כל השונאים שלה".

אריה דרעי בכנס פעילים ונבחרים של ש"ס לקראת הבחירות, ינואר 2015. דייב בוימוביץ'
"ש"ס הוציאה מכלל ישראל אנשים מסוימים". יו"ר ש"ס אריה דרעי/דייב בוימוביץ'

הרב מאזוז מרבה לשלב בדרשותיו חידודי לשון וראשי תיבות שקונים את לב הקהל, בדומה מעט לדרשותיו של הרב עובדיה יוסף המנוח. וכמוהו, גם מילים חריפות לא נפקדות משפתו. "כולם יודעים מה אמר מרן הרב עובדיה על גפני. אנחנו לא צריכים לחזור על דברים האלה. שכל אחד יטפל בבעיות שלו, לא להתערב בדברים של אחרים. הרב שטיינמן שיהיה בריא אמר שהוא לא מתערב בחכמי ספרד, גם הם שילמדו לקח מזה. אם כל אחד יתערב, נוכל לגלות עליהם הרבה דברים".

דבריו של מאזוז הם תגובה להתבטאויות שונות של גפני וליצמן על המפלגה החדשה של ישי. ביום שישי רמז ח"כ ליצמן שלא להצביע למפלגתו החדשה של אלי ישי יחד. "אנחנו קוראים לכולם שלא להצביע למפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה", אמר ליצמן בריאיון לרדיו "קול חי". "יש מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה וגם מועצת חכמי התורה של ש"ס והם אלה שקובעים. אסור לאבד מנדטים ומי שיעשה זאת ייתן את הדין". גם גפני התבטא עקץ לפני מספר ימים את ישי ודרכו הפוליטית החדשה ואמר: "בלי שאני נכנס לנושא אחוז החסימה", אמר גפני ביחס לאלי ישי, "קודם כל זו פגיעה בדעת תורה ובסמכות מועצת החכמים".

אלי ישי, דצמבר 2015. ראובן קסטרו
"המפלגה החדשה תקום על אפם ועל חתם של כל השונאים שלה". אלי ישי/ראובן קסטרו

גם המתקפה על ש"ס אינה מפתיעה אם כי נאמרת לראשונה בפומבי. הרב מאזוז מחזיק בעמדות ימניות ברורות. וזהו ההבדל העיקרי בין ש"ס למפלגה החדשה, "יחד", שמצהירה על היותה ימנית. בעוד מצען המדיני של המפלגות החרדיות לא מוגדר, מפלגתו של ישי עשויה לתת מענה ראשון מסוגו לציבור חרדי גדול שמבקש לו בית פוליטי ימני. מיד לאחר שפרש מש"ס, הצהיר ח"כ ישי כי לא ינסה לפנות לקהלים חרדיים שמאוכזבים מש"ס או מיהדות התורה. לוואלה! יהדות נודע כי לאור המתקפות האחרונות נגדו, הוא שוקל לשנות את דעתו.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully