וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכוכב הבא", הגרסה החרדית: הריאליטי הכי חם במגזר

1.2.2015 / 13:29

5,000 מתמודדים נרשמו, מתוכם רק 10 יתחרו על התואר: "הקול הבא" במוסיקה החסידית. הפרס: חוזה טאלנט והפקת אלבום. זה כמעט כמו המקור רק בלי אסמסים ונשים. "כבוד לגייר פורמט טלוויזיה"

קול חי

הריאליטי הכי חם במגזר החרדי: תוכנית הריאליטי הכי לוהטת שאתם לא מכירים, כנראה, מתנהלת במקום האחרון שהייתם מצפים לו: תחנת הרדיו החרדית "קול חי". אמש (מוצאי שבת) החלה תחרות "הכוכב הבא" החרדי, או בשמה המגזרי: "הקול הבא". 50 מתמודדים יעברו את שלב האודישנים, מתוכם 10 יתחרו על התואר, כשהפרס הראשון - חוזה טאלנט לשלוש שנים והפקת אלבום מוסיקה עם שירים חסידיים ומזרחיים.

זו אינה הפעם הראשונה שבה הרדיו החרדי משדר תוכניות ריאליטי, בעבר שודרו כבר תוכניות כמו "כוכב נולד" או "השגריר", בגרסאות חרדיות. הפעם הייחודיות היא שהתוכנית תזכה גם לגרסה ויזואלית שתשודר מידי שבוע באתר האינטרנט של התחנה. העונה הנוכחית צפויה להתפרש על חצי שנה של תוכניות שישודרו בפריים טיים של הרדיו החרדי: מוצאי שבת. תוכנית הגמר תיערך באולם אירועים מול אלפי צופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כבוד גדול לגייר פורמט טלוויזיה". שדר הרדיו מנחם טוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במת התוכנית, כמעט כמו במקור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתפקיד צביקה הדר: שדר הרדיו מנחם טוקר. בתפקיד של מוקי, הראל סקעת ואחרים ישפטו כוכב הזמר המזרחי חיים ישראל, הזמרים אוהד מושקוביץ, עדי רן, בעל התזמורת אריה ברונר ומנצח החזנות ד"ר מרדכי סובול. המפיק הראשי דוד פדידה, בעלי משרד ההפקות FDD מודע לדימוי שיש לתוכנית "כוכב הבא", אך מצהיר כי אין לו עניין להידמות למקור.

מנחם טוקר אומר בדומה לכך כי "זה כבוד גדול לגנוב פורמט טלוויזיה ולגייר אותו גיור הלכתי לחומרא, גם הפורמטים בערוץ 2 נלקחו מאנגליה ומאמריקה, וכבר נאמר שהגונב מגנב פטור". טוקר חתום על תוכנית הריאליטי הראשונה במגזר החרדי ששודרה לפני עשור שנים ברדיו, אך הפעם הוא בטוח שההצלחה תהיה גדולה יותר "זה הפורמט הרדיופוני הראשון בעולם של תחרות כזו. פה הלכנו על משהו גדול מאחר והתרבות היחידה שקיימת במגזר החרדי זה מוסיקה. אין לנו קולנוע, תיאטרון או תרבות אחרת ,וברגע שאתה הופך תוכנית מהסוג הזו לריאליטי שתואם את אורח חייו של החרדים, אתה הופך את זה להצלחה גדולה".

כ-5,000 מתמודדים כבר נרשמו לתוכנית, מתוכם רק 50 יקבלו את ההזדמנות להוכיח שיש להם את "הקול הבא" בשלב האודישנים. מתוכם, 10 מתמודדים יתחרו על התואר "הקול הבא" והמפיקים בטוחים כי "התחרות תהיה קשה". המאזינים יכלו להצביע עבור המתמודד החביב עליהם באמצעות תיבת "טלמסר", ובנוסף - השיקו במיוחד עבור התוכנית ממשק הצבעות באינטרנט. ומה עם האסמסים? "הם נאסרו על ידי הרבנים", אומרים המפיקים, "אנחנו מאפשרים למאזינים להצביע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
5,000 מתמודדים נרשמו לתוכנית. ההפקה בצילומי התוכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו לא נופלים מכל תוכנית ריאליטי אחרת", המלחין יוסי גרין מתארח בתוכנית הראשונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוהד מושקוביץ', זמר חרדי ידוע ששופט בתוכנית, אומר שבניגוד למה שחושבים, גם בריאליטי החרדי, פרמטרים כמו 'שואו' וההעמדה הם חשובים. "אנחנו לא נופלים מכל תוכנית בקנה מידה כזו", אומר מושקוביץ', "אם אנחנו רוצים שהמנצח יוכל גם לעמוד על במות גדולות ברחבי העולם, נצטרך לבחון גם את זה".

על אף הניסיון לברוח מהמקור, מושקוביץ אומר שהוויכוחים וחילוקי הדעות בשולחן השופטים דומה לאלו שקיימים בתוכניות הריאליטי בטלוויזיה, "כל אחד מושפע מהז'אנר המוסיקלי שלו, ולשם הוא מנסה לקחת את השיפוט בתוכנית, ולכן, גם ברור שיש חילוקי דעות ביננו". עם זאת, הוא אומר "גם הכוכב הבא זו תוכנית שדומה לתוכניות אחרות, הם לא המציאו את הגלגל ואני מאחל למי שינצח בתוכנית הזו – שידע לנצל את זה ושלא יבלע כמו הרבה מנצחים בתוכניות ריאליטי דומות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully