וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורצים לדתיים: ליהיא לפיד תערוך טקס הפרשת חלה

3.2.2015 / 17:42

ליהיא לפיד, אשתו של השר לשעבר לפיד וח"כ עליזה לביא, יערכו השבוע אירוע של הפרשת חלה בנתניה, כחלק ממאמץ נוסף לקרוץ ולמשוך קהלים דתיים למפלגת "יש עתיד". החרדים מגיבים בציניות

מליאת חוק שירות ביטחון, מרץ 2014. נועם מושקוביץ
עליזה לביא/נועם מושקוביץ

בשנים האחרונות הפך טקס הפרשת חלה לטרנד שפוקד גם את העולם החילוני, ועכשיו יש מי שמבקש לתרגם את זה למצביעים בקלפי. ליהיא לפיד, אשתו של השר לשעבר יאיר לפיד וח"כ עליזה לביא ממפלגת "יש עתיד", יערכו השבוע אירוע של הפרשת חלה בנתניה, כחלק ממאמץ נוסף לקרוץ ולמשוך קהלים דתיים למפלגה.

בהודעה שהתפרסמה לקראת האירוע נכתב כי הוא מתקיים לפי בקשתה של ג'וליאנה בן אברהם, פעילה מרכזית במטה המפלגה בנתניה, שצפויה להוביל את הטקס שיתנהל תוך קיום "שיח נשי ייחודי וכמובן שיח פוליטי, בהשתתפות נשים רבות מהאזור - חילוניות, דתיות, מסורתיות ואף רבניות", לשון ההודעה.

"בשנים האחרונות אנו עדים לחזרתו של טקס הפרשת חלה", אמרה ח"כ לביא, "מצווה זו שהיא אחת משלוש מצוות שנשים מחויבות, שנעלמה בהיסטוריה הנשית יהודית בשנות הגלות, צומחת מהשטח. ממעגלי נשים, מערבי נשים ומיוזמות קהילתיות שאינן משויכות להגדרות המקובעות של דתיים וחילוניים".

זו אינה הפעם הראשונה וככל הנראה גם לא האחרונה שבה מפלגת "יש עתיד" קורצת לקהלים דתיים. במפלגה הוקם מטה בחירות ייעודי לציבור הדתי לאומי, בראשות השר לשעבר שי פירון וחברי הכנסת עליזה לביא ואלעזר שטרן. אותו מטה נועד למשוך למפלגה מצביעים מתונים מהציבור הדתי, שאינם מזהים את עצמם עם המשנה הימנית של מפלגות כמו "הבית היהודי" ו"הליכוד". ליהיא לפיד שתשתתף בטקס, סירבה להגיב ושיגרה אלינו את דוברת המפלגה שטענה כי "היא לא מתראיינת בנושא".

יש עתיד מציגה את הרשימה  לבחירות 2015: יאיר לפיד ואשתו ליהיא, ינואר 2015. ראובן קסטרו
לא מתראיינת בנושא/ראובן קסטרו

ברשתות החברתיות ובאתרים החרדיים הפכה הידיעה על הטקס למעין בדיחה. באתר החרדי "לדעת" התפרסמה ידיעה בנושא תחת הכותרת "לא תאמינו: אשתו של יאיר לפיד תערוך טקס הפרשת חלה". באתר "בחדרי חרדים" כתבו: "מה לא עושים בשביל לגייס קולות". פעילים המזוהים עם ש"ס עקצו את המפלגה ברשתות החברתיות ותהו האם זו התשובה לחלוקת הפיתות של מפלגתם.

המצווה של הפרשת החלה אכן נחשבת לאחת משלוש המצוות שיוחדו לנשים יהודיות. השתיים האחרות הן הדלקת נרות ושמירת נידה. זמן הפרשת החלה נחשב ל"שעת רצון", בה הקדוש ברוך הוא נענה לבקשות ותפילות. בעת הפרשת החלה מתפללות נשים דתיות רבות ומצרפות בקשות: בריאות, פרנסה, הריון, ילדים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully