וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחריד ומזעזע": מפגין חסם את הכביש עם עגלת תינוק

4.2.2015 / 13:23

חרדי שהפגין נגד הגיוס ובמחאה על מעצר העריקים החרדים, התבצר במרכז הכביש המהיר עם עגלת תינוק וחסם את הרכבים. "אפילו בהפגנות של אנרכיסטים וערבים לא עושים שימוש בתינוקות"

צילום: באדיבות המצלם

חסם את הכביש עם עגלת תינוק – ועורר סערה: אמש (שלישי) קיימו עשרות חרדים הפגנה נגד חוק הגיוס ובמחאה על מעצרם של ארבעת בחורי הישיבה שנעצרו על כך שלא התייצבו בלשכת הגיוס. במהלך ההפגנה שהתקיימה בצומת שילת הסמוכה למודיעין, ירד לכביש אחד המפגינים, בשנות ה-30 לחייו, כשבידו האחת שלט נגד הגיוס, ובידו השנייה עגלת תינוק.

בתיעוד מהאירוע, נראה המפגין, מתבצר עם עגלת התינוק מול הרכבים שנסעו בכביש המהיר לכיוון ירושלים. בשלב מסוים, הגיעה מהכיוון הנגדי ניידת משטרה ושלושה שוטרי מג"ב ניסו להזיזו מהכביש, תוך שהם מרימים את עגלת התינוק באוויר והילד שבה מתחיל לבכות. בתגובה, האברך מתעקש לא לזוז מהכביש ומנסה בכל כוחו לתפוס את העגלה.

הפגנת חרדים באשדוד בעקבות מעצר של סרבני גיוס. פברואר 2015. שי מכלוף
הפגנת החרדים נגד הגיוס, השבוע/שי מכלוף

העיתונאי החרדי מני גירא-שוורץ דיווח אמש בקו החדשות הטלפוני "הקול החרדי" על המקרה והגדיר אותו "מזעזע ומחריד" שאינו מקובל "גם בהפגנות של אנרכיסטים או ערבים". גירא-שוורץ אמר כי זה "חוסר אחראיות של אדם שצריך עזרה סוציאלית או של הרווחה, אם הוא מסוגל לעשות דבר כזה". הוא הוסיף כי המקרה יתפרסם בכלי התקשורת המרכזיים יהיה זה "חילול השם נורא".

ד"ר יצחק קדמן, יו"ר המועצה לשלום הילד, אמר בתגובה: "הסיטואציה בסרטון נוגדת את כל ההנחיות של שימוש בילדים בהפגנות ויש בה גם חשד לעבירה פלילית". לדבריו, "אדם שמניח את הילד שלו במכוון כדי לחסום כביש שבו נוסעים רכבים במהירות גבוהה, הוא מסכם את שלומו של הילד והוא עובר עבירה פלילית. הרי ברור שלא מדובר בתינוק שיכול להביע את דעתו ולומר שהוא רוצה בזה ועל כך יש להזדעזע".

המארגנים: "חשוב לעשות דברים דרמטיים- אך לא עם ילדים"

גם מארגני ההפגנות, הנמנים על "הפלג הירושלמי" בציבור החרדי-ליטאי של הרב שמואל אוירבך, התבטאו נגד המעשה. "אף אחד לא אמר את זה לעשות את זה עם הבן שלו", אמר בועז נקי, מראשי "הפלג הירושלמי". "הוא בטח הרגיש שכל העולם חושב שאנחנו משוגעים רק כי אכפת לנו מהנושא של הגיוס אבל הוא לא צדק שהוא עשה את זה". עם זאת, נקי הבהיר כי "הנושא הוא מאד חשוב ובגדר 'גזירת שמד', לכן חשוב לעשות דברים חשובים ודרמטיים, אך לא עם תינוקות".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully