וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצדיק מיבנאל" הלך לעולמו

6.2.2015 / 10:12

הרב אליעזר שלמה שיק היה מבכירי המנהיגים של חסידות ברסלב. בימים האחרונים הידרדר מצבו הבריאותי - והבוקר נפטר. השבוע כתב לחסידיו מכתבים שהוגדרו כ"צוואה" ובהם ביקש שיסעו לאומן, שייקבר בחלקת קבר רק עם אשתו, ושלא יחברו אותו למכונת הנשמה

הרב אליעזר שלמה שיק. בחדרי חרדים
הרב שיק/בחדרי חרדים

"הצדיק מיבנאל", הרב אליעזר שלמה שיק, הלך לעולמו: המנוח, בן 74 במותו, היה מנהיג של חסידי ברסלב בישראל ובארצות-הברית, ואושפז לאחרונה בבית חולים במנהטן לאחר שאובחן כסובל מלוקמיה. בימים האחרונים הידרדר מצבו והוגדר קריטי, והבוקר (שישי) הוא נפטר כתוצאה מהמחלה. במותו, הותיר אחריו הרב שיק את אשתו בשנות ה-70 לחייה, שסבלה לאחרונה ממחלת הסרטן ו-5 ילדיו. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בישראל.

הרב שיק כתב לחסידיו בשבוע האחרון סדרת מכתבים שהוגדרו כ"צוואה" שהותיר אחריו. הוא לא היסס לכתוב על מותו, וביקש מתלמידיו להמשיך בדרכו. "כל שנה תיסעו בראש השנה לאומן", כתב באחד מהמכתבים, "אני רוצה להיקבר בחלקת קברי שכריתי לי לפני 40 שנה. אני מבקש מכם שתעשו רצוני בכל מחיר ליישר את האדמה ואף אחד שלא יהיה קבור אצלי רק אשתי".

הרב אליעזר שלמה שיק. בחדרי חרדים
"הוא החזיק אנשים כמו אבא". הרב שיק/בחדרי חרדים

במכתב אחר הכין את חסידיו ליום שאחרי מותו: "אני לא מיניתי אף אחד לממלא מקומי.. גם אחר כך מי שיוכל ללמוד עלי פרק משניות או יגיד קדיש זה יהיה לטובת נשמתי". חסידיו מספרים שהוא התעקש להיבדק או לקבל טיפול רפואי אך כשהסכים העביר להם מסר לפיו "שאף אחד לא יבוא עם עצה לרופאים, אני לא צריך שילבישו עלי מכונת הנשמה בשום פנים ואופן ואני נגד זה, אני רוצה שהנשמה שלי תצא בדרך טבעי של הקדוש ברוך הוא". אתמול, חתם על מכתב נוסף שבו כתב לנשות קהילתו: "הנה אני יוצא מזה העולם.. אני מאד מבקש את כולכם שתהיו רגילות לבוא אל קברי.. ואהיה לכם אסיר תודה".

חסידי ברסלב באומן. AP
כתב לחסידיו: "סעו לאומן". ראש השנה באומן/AP

שיק שכונה בפי חסידיו 'מוהרא"ש' (ראשי תיבות: מורינו ורבינו הרב אליעזר שלמה) התגורר רוב הזמן בבורו פארק שבניו-יורק, ארצות-הברית. לעיתים תכופות, היה מגיע לביקורים בישראל. לפי ההערכות, מאות משפחות חרדיות, חלקם חוזרים בתשובה, נמנות על קהילתו. בעבר, התפרסם כמי שקרא לחסידיו לחתן את ילדיהם בגיל 16 ואף מוקדם יותר.

"לא ראיתי צער כזה ברחובות", אמר יעקב סלמה, אחד מחסידיו שמתגורר ביבנאל, "אני נמצא על יד הקבר שלו עכשיו, אנשים כאן צועקים מרוב צער. הוא החזיק אנשים, הוא היה עבורם אבא. חשבנו שזה חלום ואני לא יודע איך נסתדר בלעדיו".

עם פטירתו, פרסמה מפלגת ש"ס הודעה לפיה "מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, רבנן ותלמידהון, יו"ר התנועה אריה דרעי, נציגי התנועה ופעיליה, המומים ואבלים על הסתלקותו בטרם עת של האי גברא יקירא, מזכה הרבים, אשר השיב רבים מעוון והאיר את נתיבותיהם של אלפי יהודים". בהודעה כתבו על "חיבתו הגדולה של מרן הרב עובדיה יוסף" ועל כך ש"סייע תמיד ונאבק למען תנועת ש"ס ושגשוגה להרבות כבוד שמים והחזרת עטרה ליושנה. תנועת ש"ס משתתפת בצערם של אלפי חסידיו ותלמידיו מקהילת ברסלב המעטירה, ואבלה יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והחסידות".

יו"ר מפלגת "יחד" ח"כ אלי ישי ספד לרב שיק ואמר כי "צער גדול יורד על עולם התורה עם היוודע דבר הבשורה הקשה על לכתו של הצדיק. זהו אובדן גדול לעולם התורה והחסידות. זכה הצדיק לקרב יהודים רבים לעבודת השם בספריו ובמאמריו והיה משען ומסעד לתלמידיו. זכה לקשר מיוחד עם מרן מאור ישראל הרב עובדיה יוסף ושנים רבות עמד בקשרי הלכה עם מורה דרכנו הגאון הגדול ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז".

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully