וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקובל איים: מי שלא יצביע ש"ס - יעוף מהישיבה

12.2.2015 / 18:53

הרב ניסים מויאל הורה לפעול עבור ש"ס, הוראה שגרתית, אך נקט בצעד חריג ואיים: מי שלא יצטרף - יסולק מהישיבה: "לא מקבל כסף מהמדינה ומי שיגיד אחרת, עלי ועל צווארי, לא יישאר אצלנו"

המקובל ניסים מויאל. כיכר השבת
המקובל הרב ניסים מויאל/כיכר השבת

הרב ניסים מויאל, מקובל נחשב בדרום הארץ, הורה לתלמידיו לפעול עבור מפלגת ש"ס במערכת הבחירות הנוכחית, הוראה שגרתית, אך הוא נקט צעד חריג והוסיף איום: מי שלא יצטרף לפעילות - יסולק מהישיבה. האיום חריג גם בעולם החרדי בו הרבנים מורים עבור מי להצביע, ובשל כך הוא עורר עליו ביקורת.

"יש לי כאן מאות אברכים כולם שלך ביום הבחירות, כולם יפעלו ויצביעו לש"ס", אמר הרב ליו"ר ש"ס אריה דרעי שביקר אותו בשבוע שעבר. הרב הוסיף איום משלו על מי מתלמידיו שלא יצביע ש"ס, "אני רוצה לומר פסק הלכה מאחר ואני לא מקבל כסף מהמדינה, הקדוש ברוך הוא שולח לנו כסף ואני מחלק לאברכים, אבל אני אומר שמי שבמוסדות שלנו וביום הבחירות לא יעבוד לש"ס או מישהו שיגיד איזה מפלגה אחרת, עליי ועל צווארי, לא יישאר אצלנו בישיבה שעה אחת. זה פסק הלכה ממני. הרי אני משלם להם. ואם הם רוצים להזיק לעצמם, אז משכורת לא יקבלו ממני".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
ישב לצדו של המקובל וחייך. אריה דרעי/יותם רונן

דרעי שישב לצדו של הרב כשאמר את הדברים, לא הגיב, אך חייך. בתגובה, אמר היום (חמישי) מנכ"ל עמותת חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב ש"מדובר באיום המתאים לפשע המאורגן ולא למערכת בחירות בישראל". לדברי רגב, "אין הרבה עבירות בחירות חמורות יותר מזו שביצע הרב מויאל - איום על אנשים התלויים בך לפרנסתם שיפוטרו אם לא יפעלו למען המפלגה שבה אתה תומך. אפשר אולי לחשוב שהרב מויאל אינו מכיר מספיק את החוק. אבל אם ש"ס ודרעי היו מכבדים את שלטון החוק, הם היו עושים הכל כדי למנוע את הפצת הסרטון העברייני הזה. שוב למדנו שאין דרעי חדש וכל האמצעים כשרים בעיניו ובעיני מפלגתו".

רגב ציין ש"קשה להבין איך החברה החרדית כולה אינה מזדעזעת מהאיום של מויאל לזרוק אברכים מהכולל בלי קשר לרמתם התורנית. מתברר שלימוד תורה זו אולי תכלית החיים המוצהרת, וזה מצדיק אפילו השתמטות משירות צבאי, אבל פעילות למען מפלגת ש"ס בבחירות יותר חשובה". לדברי רגב, "אם המפלגות החרדיות היו מתנהלות על פי כללי המוסר היהודי ולא על פי שיקולים פוליטיים צרים, גדולי התורה שלהן היו דורשים ממויאל לחזור בו. כיוון שגדולי התורה אינם ממלאים את תפקידם, צריכות רשויות החוק ועמותת חדו"ש לעשות זאת".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully