וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים נפרדים מאורי אורבך: "לא פראייר של אף אחד"

16.2.2015 / 15:50

השר אורי אורבך הלך לעולמו כשהוא בן 54. הרב בני לאו מספר על הביקור במוצאי שבת בבית החולים, בן דהן מספיד איש "ששמח בשמחתם של אחרים" ובתנועה הרפורמית התאבלו על "בר פלוגתא רציני"

חלקת הקבר של אורי אורבך לפני הלווייתו, בית העלמין מודיעין. פברואר 2015. ראובן קסטרו
חלקת הקבר של אורבך בבית העלמין במודיעין/ראובן קסטרו

נפרדים מפוליטיקאי ועיתונאי אהוב: בבית החולים שערי צדק, בביתו של השר אורי אורבך, בציונות הדתית ובמקומות רבים נוספים התקבלה הידיעה על מותו של השר אורי אורבך בכאב גדול. "לא פראייר של אף אחד ולא מתנפח על אף אחד", כתב הרב ד"ר בני לאו בדברי ההספד עליו, "איש גדול בגוף קטן, מנהיג נטול צלצולים, מוביל ללא כריזמה".

לאו סיפר על הביקור האחרון שערך בבית החולים במוצאי שבת, "מיכל שלך זיכתה אותי בשעת חסד, לעמוד איתך וללוות את הנשמה היתרה. התבוננתי בך לפוף בכל החוטים שבעולם. איש שידע לפתוח כל סיבוך בחכמה ושנינות, שוכב קשור בלי תזוזה. שרנו את שירי מלווה מלכה ואתה מכונס בתוך עצמך. יודע בדיוק מאין באת וכנראה מודע היטב לאן אתה הולך ולא מפחד כלל לתת דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים. מה עשה אותך למה שאתה?".

השר אורי אורבך הלך לעולמו בגיל 54. נמרוד סונדרס
השר אורבך/נמרוד סונדרס

ארגון הרבנים "צהר" השתתפו בצערה של משפחת אורבך ומסרו בהודעה כי היה "ידיד אמת שפעל בשדה התקשורתי והפוליטי למען חיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל. מיום הקמתו של הארגון היה אורי שותף אמיתי לדרכה של צהר לפעול למען חיזוק יהדותה של החברה הישראלית בדרכי נועם וחיוך". לפי ההודעה, "אזרחי ישראל בכלל, והציונות הדתית בפרט, חייבים לאורי חוב עצום על העצמת האחדות בין החלקים השונים של עם ישראל. עמידתו האיתנה למול הכוחות הקיצוניים משני הקצוות מעוררת הערכה עמוקה, והביאה ברכה גדולה לציבור כולו".

מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיעו בתגובה כי "אורבך היה ידיד גדול ואמיתי של חינוך לחיי תורה ועבודה". הרב בני נכטיילר, מנכ"ל המרכז הוסיף: "זוהי אבידה קשה לעם ישראל. אורי יחסר לכולנו".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, אמר אחרי מותו של אורבך כי הוא "בר פלוגתא רציני ותקיף של היהדות הרפורמית אך מאבקו הרעיוני התנהל תמיד מתוך אנושיות, כבוד הדדי וחתירה למציאת המכנה המשותף הישראלי. דוגמה אחת לכך הייתה ספרו לילדים ונוער על מושגי יסוד ביהדות בו תאר והציג גם את דרכה של היהדות הרפורמית באופן הגון ומכבד. פטירתו חודש ימים לפני הבחירות צריכה לעורר בנבחרי הציבור, במפלגות ובציבור כולו את המחויבות לדרך ארץ וכבוד הדדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב בני לאו/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר כי איבד היום חבר יקר וקרוב: "רבות נאמר על שנינותו, חריפותו של אורי אבל אני רוצה לדבר על אורי כחבר, כדואג, כמי שיודע לעודד ולסייע בעת צרה ובזמן קשה. אורי היה הראשון להתקשר לברך אותי על תוצאות הבחירות בפריימריז. כזה הוא אורי, שמח בשמחתם של אחרים".

באיגוד ישיבות ההסדר אמרו: "אורי אורבך היה הישראלי היפה, סופר ועיתונאי ציוני אוהב עמו וארצו. אורי, בוגר מחזור ב' בישיבת קרית שמונה, היה מהבוגרים המשמעותיים של הישיבה שחיבר את כלל ישראל לאמונה, לתורה ולאהבת הבריות הוא חינך דורות של ילדים לאהבת תורה ולאהבת היהדות בשפה ברורה ובנעימה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully